kalas- och jobbdags

Båda delarna närmar sig med stormsteg. Vilket fantastiskt jullov jag har haft. Vet bara inte riktigt vart tiden tog vägen som vanligt. Imorgon är det full förberedelse inför 3-årskalaset som gäller. Jag ska baka två sorters kakor och tårtor. En hel del för jag ska baka till Idas dop också men det gör jag senare i veckan om jag inte hinner. På måndag ska jag baka bröd har jag tänkt så får man välja om man vill ha smörgåsfika eller gottefika. Nackdelen med att ha födelsedagskalas första veckan på året känns som att många inte är så fikasugna. Eller det kanske jag ska se som en fördel?! Jag måste ju såklart städa en del också och blåsa ballonger. Men jag tycker att jag har rätt gott om tid faktiskt. 
På tisdag börjar jag jobba igen. Hade verkligen inte haft något emot att vara ledig några veckor till. Det är ju så underbart skönt att inte ställa klockan. Jag har ju lyxen, trots den blivande treåringen, att för det mesta få sova till minst åtta och få ligga och dra mig till minst nio. Och jag får ju så mycket kvalitetstid och mindre kvalitativ med Isabella. Tycker om lunktempot som infunnit sig i vårat liv. Men det ska bli kul att börja jobba igen också. Jag saknar eleverna och kollegorna. Lite saknar jag även rutiner trots att det är avsaknaden av dem som jag njuter av som mest på loven. Jag har en hel del tankar och ideer och ser fram emot att få testa dem med eleverna. Det här blir sannolikt sista terminen med detta gäng vilket jag verkligen har tudelade känslor inför. Jag tycker så otroligt mycket om eleverna och har så svårt att förstå att de snart inte kommer vara en del av min vardag längre. Men de börjar bli så stora (på gott och ont) och jag tror de mår bra av att få någon/några andra som ska hålla ställningarna. Första gången jag träffade dem var i maj eller juni när bebisisabella var liten som en jordgubbe i magen typ. 
Nää nu ska jag sluta svamla och göra något vettigare. Måste bara lägga upp några bilder för att visa något jag verkligen uppskattar att min mamma har gjort. 
 
 
 
 
Kanske inte optimala bilder för ändamålet men poängen är alltså klänningarna. Jag tycker att det är så mysigt/roligt/smart/imponerande osv att mamma har sparat lite kläder från när vi var små som vi kan ha glädje av idag. Första bilden är från juldagen då Bella håller i ett fotoalbum som visar när jag var liten och firade jul i samma klänning som hon har på sig. Den andra bilden är från en julgransplundring på pappas jobb när vi var små. Helenas klänning är den som Isabella hade på nyårsafton. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0