Påsklov

Åh vad jag har det lugnt och bra just nu. Inget jobb, ingen handboll och ingen fotboll. Jag lyxar till det med lite för mycket onyttigt och på gränsen till för mycket dataspelande och netflixtittande men det är ju så underbart skönt att bara få strunta i alla borden och måsten för ett tag. Det är aningen svårt att tro att jag snart fyller 32 för jag känner mig ungefär som en tonåring som har sommarlov. Bryr mig inte det minsta om vad klockan är utan sover, äter och gör precis det som faller mig in för stunden.
Just idag har jag faktiskt ändå varit lite duktig och tagit tag i tvätten och snabbt städat upp i garderoben en aning. Jag hade som plan att tvätta alla fönster också men det måste faktiskt vara lite finare väder för att jag ska bli tillräckligt motiverad att göra det. När vårsolen skiner och man ser allt smuts är det en så härlig känsla att känna värmen samtidigt som man ser resultatet av skinande rena fönster. Så det skjuter jag faktiskt upp och hoppas på sol någon annan dag :-)
Imorgon ska jag träffa mamma och sedan Karin. Har några ärenden i stan också som jag ska passa på att bocka av. På fredag har jag absolut noll och ingenting inbokat men borde kanske vika dagen till att laga mat och fixa inför lördagen. Då är det nämligen inte vilken dag som helst utan Kickis födelsedag (och min :-)). Vi har bokat in oss på room escape, biljard och ska även äta middag ihop med några härliga människor. Vi hade först tänkt göra det enkelt för oss och beställa mat hem från någon restaurang men vi hittade ingen lämplig restaurang som körde hem till Karin (dit vi tänker våldgästa oss) så nu är vi inne på att göra lite mat på förhand som vi kan kalasa på.
Nu ska jag återgå till tvätten, det är dags för nästa laddning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0