2016

Jaha så var det nya året här. Känner mig kluven inför det. Jag tror jag brukar vara mer förväntansfull och faktiskt ganska optimistisk inför ett nytt år. Jag är också kluven när jag ser tillbaka på det år som nyss passerat. Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska kalla det ett bra eller dåligt år men måste nog erkänna för mig själv att det lutar åt det sistnämnda. Kanske är det därför jag känner mig mindre förväntansfull på det nya, är rädd att livet är på väg utför helt enkelt, fy så hemskt det lät och så illa är det verkligen inte. Men vågar inte riktigt hoppas på att det ska bli det bästa året någonsin för det känns som att mycket kan bli tufft och jobbigt under året av någon konstig anledning. Tänker inte ge mig in på nyårslöftesbranschen, precis som jag inte heller brukar. Ibland sätter jag dock upp tydliga mål för mig själv och ibland lovar jag mig själv saker men så noga tänker jag nog inte vara nu heller. Dock hakar jag på de flesta andra som bestämmer sig för att skärpa till det här med hälsa och kost. Jag ska stoppa i mig mindre skit, de två sista månaderna spårade helt ur för mig, resten av året kan jag inte påstå att jag var särskilt stolt över mig men mitt agerande då kan jag iaf stå för. Så som jag levt de senaste veckorna vill jag inte göra alls faktiskt så trots att det enklaste bara är att fortsätta utan hämningar och bryta ner sig själv så ska jag verkligen inte göra det. Jag har försiktig tilltro till att jag kommer lyckas men även lite oro inför att jag saknar lite mål och förbud för att ro det i land. Men jag vill inte strukturera upp det så mycket och lova det ena och det andra så jag hoppas helt enkelt att jag ska klara av att leva betydligt hälsosammare utan mål och förbud. Nä nu ska jag fortsätta njuta i stillhet av den nya dagen på det här året. Det har trots mina onda aningar börjat riktigt bra och det är bara att hoppas att det fortsätter så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0