länge sen sist

Det blir inte riktigt av att jag kikar in här och skriver. Har tänkt tanken att kanske bara lägga ner helt och hållet men den skrotade jag rätt snart då jag tycker så mycket om att ha inläggen att kunna gå tillbaka till och läsa. Inte för att jag gör det särskilt ofta direkt men någon gång om året kanske det händer. Framförallt tycker jag om att kunna se tillbaka på mina årssammanfattningar och inlägg efter resor. Så den får nog ligga kvar här och samla damm denna sida.

Nu är det bara en dag kvar av terminen vilket känns helt galet. Jag har haft en underbar termin på många sätt. Mycket roligare och givande än jag hade trott på förhand. Främst tack vare alla underbara elever och föräldrar och sen även på grund av världens bästa kollega. Det är mycket som har varit mindre bra och en hel del på skolan som jag hoppas och tror kommer utvecklas men för det mesta har jag bara njutit av att vara på jobbet. Det här jullovet kommer ändå precis lagom känns det som. De två senaste veckorna har varit lite tunga och jag känner att kroppen börjar säga ifrån lite smått. Verkligen bara lite smått men det är mer än vad jag brukar känna så försöker ändå lyssna och ta det på allvar.
Jag har städat och försökt förbereda så gott jag kan för den personen som tar över efter mig men jag tror ändå inte riktigt jag har förstått att jag inte kommer vara där när terminen startar. Tänk om man ändå kunde klona sig själv och vara på två ställen samtidigt. Men jag tror nog bara känslan är så just nu. Om ett dygn tror jag att jag har släppt taget om vårterminen helt och hållet. Och om allt nu bara går bra så tror jag att jag kommer njuta av att vara hemma som bara den.

Annars då, vad har hänt på sistone. Massa underbar saker faktiskt. Real har fortsatt vägra förlora och vann en ny titel på cupen. De (läs världens bästa Ramos) lyckades dessutom kvittera i slutminuterna på bortaplan mot Barca och behöll sitt övertag i ligan. Vi hade en supermysig och härlig juldag med våra vänner. Det är väl fjärde året i rad och nu kändes det som att vi nog toppade det med supergod och lagom mycket mat och detsamma i bakväg.
Dagen därpå blev jag ordentligt överraskad av fantastiska vänner som verkligen gjorde mig rörd. Tänk att jag har så fina vänner som bryr sig så mycket om mig och gör mitt liv fulländat. I fredags fick jag dessutom äran att motta KRUT-priset vilket jag också blev väldigt överraskad och tacksam för. Lite extra glad blev jag faktiskt över att det var Maggan som delade ut priset, kändes extra fint och värdefullt då på något sätt. Efter snabbvisiten i hallen åkte vi hem till Amanda och Jocke på adventsmys vilket verkligen var mysigt. De är verkligen underbara människor som jag mår bra av att träffa och den kvällen fick vi träffa massa av deras släkt och vänner som jag aldrig träffat tidigare och de var verkligen supertrevliga och energigivande de med. Jag var rätt trött och sliten efter en hel arbetsvecka och på väg in kände både jag och Kjell att vi nog bara skulle vara där en liten stund men vi blev kvar in på småtimmarna eftersom det var så trevligt.

Framöver då. Imorgon är som sagt sista jobbdagen på ett bra tag. Ska försöka att njuta av den så mycket som möjligt och sen hoppas jag att det finns lite energi kvar till att köpa en julgran. Annars får det bli torsdagens mission. På lördag har vi planerat att fira jul här. Kjell jobbar dygn den 23:e och 25:e, alltså slutar han jobba på julaftons morgon och börjar tidigt den 25:e. Mamma jobbar natt på julafton och kanske natten till julafton också så det blir nog inte något avancerat julfirande direkt. Vi har fördelat julmatslagandet en del och gör väl resten tillsammans här. Det blir eventuellt lite spel och mys innan kalle, sen julmat på det och sen åker väl mamma till jobbet. Ska bli mysigt oavsett och jag ser fram emot det. Sen har jag absolut noll och ingenting inplanerat på en vecka, skönt. Om man inte räknar besök hos bm förstås. På nyårsafton hoppas vi också på att vi kan fira i lite lugn och ro här. Vi är fyra par och vi som eventuella värdar har bara i uppdrag att öppna vårt hus för kvällen. I det ingår väl lite städning förstås. Amanda och Jocke står för förrätten, Emelie och Andreas (plus Julius) ansvarar för huvudrätten och Tomas och Mikaela får bestämma och förbereda för efterrätten. En ganska stor del av mig tror ju kanske att det inte kommer bli något firande här på nyår för jag vågar inte fullt ut hoppas att jag lyckas knipa över nyår men samtidigt börjar jag ju känna att det nästan skulle vara ett värre öde att gå över i två veckor och behöva vänta med nyfikenhet, spänning och oro i den evigheten så kanske kanske blir det ändå nyårsfirande här.
Den som lever får se helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0