Mars

Nog för att februari är en kort månad men herregud vart tar tiden vägen egentligen?! Det är sista dagen på sportlovet och det känns faktiskt riktigt bra. Jag längtar tillbaka till skolan vilket jag nog inte riktigt brukar hinna göra på de kortare loven. Jullovet och sommarlovet brukar den känslan infinna sig men nu gör den det trots att jag "bara" varit ledig i en vecka, härligt! Jag tror att främsta anledningen är för att vi ska starta upp med så mycket nya saker som jag verkligen ser fram emot. Ett nytt tema om rymden som ska bli superkul, kontaktböcker vilket jag själv gjorde i mellanstadiet med min lärare och älskade, en annan skrivuppgift om dem själva samt så ska jag börja med Grej of the day som verkligen är inne just nu bland lärare runt om i landet. Det handlar främst om att kunskap är coolt och att jag en gång i veckan (istället för en gång om dagen som det kanske egentligen ska vara) kommer leda en minilektion på kanske 10-15 minuter. Lektionerna kommer handla om någon person, händelse eller plats och syftar främst till att väcka intresse till lärande men ska i förlängningen också ge eleverna verktyg att hitta samband mellan olika saker, se skillnader och likheter osv. Vi kommer dokumentera allt på en vägg där varje minilektion knyts till en plats i världen och synliggör samband historiskt sett men även platsorienterat. Inser nu att jag borde börja med presentationen till i morgon.
För att byta till något helt annat så hade vi ju match mot täby igår. Jag var ganska besviken efteråt för jag tycker vi ska kunna bättre än vad vi gjorde men alla hade inte en toppendag direkt och vi hade ju som vanligt inte så bra förutsättningar att vinna. Det var intressant att möta dem på så sätt att jag tycker att mycket med dem är annorlunda nu. Både mirre och alex spelade och var väl ganska tongivande i ett enligt mig ganska svagt täby (säger ju ganska mycket om vad jag anser om oss som ändå förlorar med mer än tio bollar tror jag), särskilt Mirre som mycket av deras spel kretsade runt tycker jag. Hade dem istället spelat med oss tror jag vi hade vunnit för utöver dem hade de bara en spelare egentligen som skapade något, bortsett från linjespelaren förstås men det var främst mirre som spelade fram till henne. För oss var ju matchen viktig eftersom det var ett derby och man alltid vill vinna mot täby, lite extra mycket när man tappat spelare dit såklart. Men för täby var ju matchen superviktig och det måste vara skönt för dem att de pallar trycket då. Hade de förlorat mot oss hade deras chanser att hänga sig kvar minskat drastiskt. Kan ju tänka mig att det är ännu viktigare för spelare som bytt lag att vinna mot laget de lämnade än vad det är för oss att vinna mot dem som lämnat. Hela tanken med att man byter lag är väl att man ska byta upp sig. Dessutom hade de varit första lag i serien att tappa poäng mot oss och bara det hade ju varit ganska förnedrande. Men nu lyckades de som sagt hålla ihop nerverna och var helt klart det lag som visade mest fighting spirit, iaf i första halvlek. Vår andrahalvlek var klart bättre och då spelade vi jämnt. De har en riktigt spännande och viktig match nästa helg då de möter Falun. Jag tror på täby, de brukar kunna kämpa sig till viktiga poäng. Vi har bara tre matcher kvar av säsongen vilket känns supertråkigt men samtidigt kanske det är bra då min kropp börjar bli riktigt sliten. Igår var mitt högerknä konstigt under hela matchen. Inte så att jag tycker att mitt spel påverkades av det men det kändes konstigt och efter matchen blev det lite svullet och väldigt stelt. Det gjorde inte ont direkt men jag kunde inte böja på benet. Det är ju högerknät som gjort allra ondast när jag kört spinning så jag tror inte jag ska spinna på tisdag. Det är klart bättre idag men fortfarande lite mindre rörlighet i det och det känns tjockt typ. Bortsett från det gör mina hälsenor (vet inte om det verkligen är senorna men ovanför hälarna helt enkelt) väldigt ont, främst i början av löpningar, träningar och matcher. Jag har nog tänkt ge fotbollen en liten chans när utesäsongen kommer igång, vilket den håller på att göra nu. Men jag kommer nog känna efter lite extra i kroppen och fortsätter knän och hälar att krångla tror jag inte att jag kommer kämpa mig igenom en säsong. Inte om det inte är superroligt iaf, då kanske jag härdar ut. Annars vill jag nog vila kroppen till eken och nästa handbollssäsong.
Nä nu ska jag förbereda min gotd till i morgon och sen njuta av de sista timmarna på lovet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0