Sista dagen

I morgon är första arbetsdagen på nästan tre veckor. Jag har haft det hur lyxigt och bra på hela lovet och verkligen njutit till max. Kjell har varit ledig nästan lika länge som mig för ovanlighetens skull vilket så klart har gjort det ännu bättre.

Jag är lite orolig för hur det ska gå att komma upp i morgon. Idag vaknade jag vid ett, å andra sidan borde jag kunna jobba och vara pigg flera dagar i sträck nu eftersom jag sovit mellan 8 och tio timmar typ varje natt nu på lovet.
I morgon är det en hel del utvecklingssamtal som gäller för terminsstarten är först på torsdag. Det är skönt att kunna beta av flera samtal samma dag så jag slipper sitta så mycket på eftermiddagstid i flera veckor. Som planen ser ut är alla utvecklingssamtal klara vecka fyra och det är verkligen skönt att få dem gjorda. Jag tycker att samtalen är nödvändiga och bra, det är kul att träffa både eleverna och föräldrarna i den situationen så det är inget som jag ser som betungande eller negativt egentligen men det är absolut tidskrävande.
Det ska bli superkul att börja vårterminen. Som jag skrivit tidigare blir det här mina äldsta elever som jag är lärare för. Vi kommer bland annat ha ett tema om rymden och det tycker jag ska bli så otroligt roligt. Idag har jag faktiskt läst en del litteratur till nästa matematikträff, svarat på en del mail och kollat igenom lite inför jobbstarten. Jag hade med mig mer jobb hem men visste att jag nog inte skulle få så mycket gjort på lovet. Det är skönt att faktiskt kunna koppla bort och bara vara ledig också.

Snart ska jag ge mig ner till hallen för första handbollsträningen på ett bra tag. I morgon är planen att jag ska till fotbollen för första gången på evigheter. Egentligen är jag inte sugen på varken det ena eller det andra men det ska bli kul att träffa lagkamrater och jag vill faktiskt träna och komma igång ordentligt igen. Sist jag var på handbollen fick jag en blånagel igen, i samma stortå som jag hade så hemska problem första gången det hände. Den här gången kan jag inte kalla den blå faktiskt utan den är kolsvart. Just nu är det ju inga som helst problem men det gjorde ont när det hände och faktiskt i några dagar efter det också när tån var extra varm och det var ett bultande och tryck runt nagelbanden. Men framförallt är jag orolig att det ska innebära problem senare när jag har tappat den här nageln och nästa kommer ut. Första gången jag fick en blånagel kom den nya nageln ut alldeles bucklig och konstig och när den nästan vuxit klart blev hela tån infekterad och var plågsamt öm till och från i typ ett år säkert. Det vill jag aldrig mer vara med om. Visst funkar det väl sådär i vanliga livet men på handbollsplanen var det verkligen inte optimalt. Sedan dess har jag fått två (tre nu då) blånaglar till och då har det inte alls gjort lika ont när det hände och inte inneburit några som helst problem. Nu har jag känslan av att det gjorde ännu ondare och framförallt är den mycket svartare så jag är lite extra orolig men hoppas på det bästa.

Nä om jag skulle resa mig upp och se till att få i mig lite mat innan det är dags att träna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0