Jag har bestämt mig

för att det har blivit dags för att komma ikapp när det gäller mina fotoalbum. För några år sedan, ganska många är det nog nu började jag med lite hobby-scrapbooking. Jag tyckte det verkade roligt men framförallt ville jag ha album att bläddra i och inte bara ha mina fotografier på datorn. Viljan och motivationen att pyssla med detta har väl hela tiden varierat väldigt mycket men de sista åren har det helt klart gått utför. Därför bestämde jag mig tidigare i år för att jag nu framöver ska göra lite annorlunda. Tidigare hade jag olika album för mina resor och så gjorde jag även årsalbum, nu har jag bestämt att det bara är årsalbumen som jag kommer scrapbooka och resorna kommer vi göra fotoböcker av via datorn. Så under hösten har jag beställt fyra fotoböcker så nu har nog alla utlandsresor från de tio senaste åren fotoböcker eller album. I våras kikade jag även igenom de album jag gjort tidigare och jag är verkligen min pappas dotter som gärna påbörjar saker men sällan slutför dem. Jag hade typ tretton album och av dem var det bara tre som var helt klara. Mestadels är det framsidan som saknas men det är även album där inte alla bilder sitter fast, text saknas osv. Så steg ett är att göra klart alla påbörjade album och sedan även göra de senaste årens. Jag blev lite besviken när jag insåg att jag bara gjort fram tom 2011, trodde faktiskt jag var mer i fas än så... Skönt nog har jag lyckats bocka av två av de tidigare albumen nu så det som återstår är fem halvklara och tre helt blanka där det såklart ingår att välja ut bilder till...

Nu semifinal, jag tror på förlust men hoppas på vinst såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0