Inte så ofta...

...det händer något här inne längre. Det har bara blivit så, har inte riktigt tid och tillräckligt med lust för att ta mig tid antar jag. Just nu sitter jag och har ångest över att behöva ge mig ut på en löptur följt av handbollsträningen. Det är så mörkt och kallt ute och jag skulle lätt kunna gå och lägga mig för natten istället. Känns som om klockan är närmare midnatt faktiskt. Tur att träningen inte känns lika tung och tråkig som den gjort stora delar av min seniortid.
När vi var i Skövde gjorde vi en deal för att vi alla ville röra på oss aningen mer än vi gör. Jag har verkligen latat till mig en del med träningen om man jämför med hur det var som bäst. Inte för att det är lika illa som när det var som sämst men under hösten skulle jag gissa på att jag snittar tre pass i veckan och det är jag inte helt nöjd med. I alla fall så bestämde vi oss för att vi ska gå eller springa 15 mil var innan julafton, vilket innebär mellan två och tre mil i veckan. Det fick den effekt som jag ville, jag har verkligen rört på mig mer men herrejösses vad det känns som att jag inte gör annat än springer. Förra veckan sprang jag måndag, tisdag, torsdag, fredag och promenad lördag. Sen hade jag ju också handboll på tisdag, torsdag och söndag. Jag är nog fortfarande nöjd med dealen och känner väl på sätt och vis att jag skulle kunna lägga ner så fort jag inte är det även om mitt envisa vägra vika ner sig sida inte skulle tycka om det. Men det blir ju bara kallare och kallare och jag är väldigt trött på att ränna runt i en mörk skog. Aja det är bara att kämpa på, jag vet ju att jag kommer vara både nöjd och stolt om jag klarar utmaningen.
I helgen mötte vi Enköping, hatar att möta dem men det var ju verkligen inte samma Enköping vi mött de senaste åren. Trots det lyckades vi inte vinna. Vi förlorade med 22-21, fruktansvärt irriterande då vi precis lika gärna hade kunnat vunnit eller iaf spelat lika. Jag missade en straff när det var typ fyra min kvar och matchen var helt jämn, stolpe ut :-( De fick en straff när det var fyra sek kvar, jag orsakade den och den gick in via stolpen. Med bara den informationen kanske man kan tycka att jag ska skämmas eller må dåligt över min insats men det gör jag faktiskt inte. Klart jag velat sätta straffen och är irriterad över att jag inte gjorde det. När det gäller deras straff så vet jag inte om jag tycker att det är det. En spelare var helt fri och jag var på henne litegrann så jag kan köpa att det blir straff men samtidigt var det inte den nivån de dömt efter under resten av matchen men men. Jag ångrar inte heller att jag var där och störde lite man kan ju inte bara stanna och se på när någon kommer helt fri. Jag tror jag skulle klandra mig mer om det inte var för att jag är väldigt nöjd med resten av matchen. Jag gjorde åtta mål vilket är mycket för att vara jag. Jag tycker att jag var stabil bakåt och tog merparten bra beslut under matchen. Känns skönt att gå ifrån en match och vara hyfsat nöjd med sin egen insats, så surt bara att det inte räcker till vinst för oss. Men jag tycker att laget spelade klart bättre den här helgen än de senaste matcherna iaf så det är ju bra. Nu är det bara en match kvar innan uppehållet, jag hoppas verkligen vi får avsluta med en vinst men det kommer kräva mycket tur och ännu mer kämparglöd.

Nä nu ska jag äta lite och sen byta om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0