Pinsamt

Är det bara jag som blir tokig och tycker att partidebatterna är sjukt pinsamma. Jag är glad att Sverige är ett demokratiskt land och tycker att det är viktigt att ta vara på sin röst men jag tycker hela valkampanjen bara är tragisk och meningslös. Man kan ju inte lite på en enda av de där supertränade retorikerna som kan vända och vrida på all fakta för att den ska vara just dem till gagn. Att de om och om uppvisar fruktansvärt barnsligt beteende och smutskastar varandra gör att man helst skulle vilja ge makten till någon helt annan men det alternativet finns ju inte. Jag vill inte ens tänka på hur många miljoner som lagts på just valkampanjen för de olika partierna. Tyvärr har jag ju ingen lösning på problemet. Jag tycker att det är helt fel som det är nu men samtidigt kan jag inte se minsta lilla lösning. Tyvärr är vi (helt klart inklusive mig själv för lata och ointresserade för att ta reda på vad partierna står för på egen hand så de måste ju stå där och skrika ut det och komma med slogans som antingen hyllar sig själva eller trycker ner någon annan. Blä, inte har jag bestämt mig heller för hur jag ska rösta. Misstänker att det kommer bli samma parti som fått mina röster oftast tidigare men jag vet inte helt säkert. Hur det än går på söndag är jag iaf glad att det snart är över för jag tycker faktiskt mest det har varit jobbigt nu, fast jag tror också att jag hur som helst kommer bli väldigt besviken över resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0