Bra humör

Tänk vad mycket resultat i matcher påverkar mitt humör. Jag försöker verkligen inte bli alltför negativt påverkad som igår när real förlorar men jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte blir surare eller mer ledsen av det. Jag missade matchen vilket jag på förhand var väldigt ledsen över men såhär i efterhand ändå rätt nöjd med för jag hade blivit ännu mer påverkad om jag sett det. Och dessutom fick jag så sjukt mycket positiv energi av det jag valt att göra istället. Jag och Kjell var nämligen på Pharrell Williams konsert i globen. Jag är ju inte någon musikintresserad människa alls men Kjell har lyssnat mycket på hans musik och ville gå så vi bokade det här redan i våras. Jag trodde inte jag skulle känna igen mycket låtar alls men det gjorde jag faktiskt. Han är ju grym på att göra musik och ligger bakom det mesta verkar det som. Dessutom var han grym på scenen, hade härlig och sprudlande energi och verkade väldigt ödmjuk trots sin storhet. Hela kvällen hyllade han kvinnor och vid en låt plockade han upp ett fan upp på scenen och kramade om henne. Hon var så chockad och lycklig och han la sig ner i en ödmjuk ställning som för att ytterligare hylla kvinnorna i världen. Jag åkte därifrån imponerad och glad trots realförlusten.
Idag har jag spelat match, vi mötte tvåan och med tanke på hur det har gått i matcherna på sista tiden så kändes det som att det skulle bli riktigt tufft och jobbigt men vi spelade upp oss rejält och kämpade som bara den och lyckades få med oss en poäng. Det kändes nästan som en vinst eftersom de ligger tvåa, de gjorde första målet och de var så fruktansvärt gnälliga. Då är det alltid extra skönt att plocka poäng. Jag tror nog det är den matchen (det här året) som jag är mest nöjd över min egen insats i vilket gör att det känns ännu bättre såklart. Jag stör mig på en del missar men de var nog färre än vanligt och så tycker jag att jag gjorde en hel del saker helt rätt och det är superskönt. Hoppas det kan få fortsätta i rätt riktning de sista två matcherna också. Vi behövde verkligen poängen, både för tabelläget och för psyket.

Snart ska jag åka till mamma för att äta goood mat. Vi ska gå och rösta också. Nu tror jag äntligen jag har bestämt mig, jag har tänkt om lite och kommer inte rösta likadant som jag gjort de tidigare valen. Jag håller mig såklart till samma sida men byter iaf parti till riksdagsvalet. Hoppas jag tänker rätt nu! Ännu mer hoppas jag på att alla andra i Sverige tänker rätt, nu är ju så klart alla andras rätt inte samma som mitt rätt och självklart kommer det vara många som tycker och tänker saker som jag inte ens kan börja förstå mig på men i vårt demokratiska land har de så klart den rättigheten och det tänker jag respektera. Jag hoppas bara att de som kommer rösta på SD gör det av rätt anledning (hur sjukt jag än tycker att det är att det finns en rätt anledning) och då menar jag alltså att man är insatt och håller med om deras politik och verkligen tycker att deras väg är rätt att gå (även om jag samtidigt önskar att det är 0% av vår befolkning som gör det) . Inte att de röstar på SD för att det verkar vara lite populärt just nu, eller bara för att man är irriterad på alla andra partier, eller för att man inte har koll, eller för att man vill stödja dem bara för att så många andra tar avstånd. Och mest av allt hoppas jag så klart att så få som bara möjligt röstar på dem för jag tror verkligen att de står för en politik som går emot våra mänskliga rättigheter och värderingar och att dem bara kommer ha negativt inflytande på vårt land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0