väntan

Snart är det advent, hur galet det än är. Jag har för mig att advent betyder just väntan och jag som älskar julen och stämningen den för med sig njuter av att det är advent. Men just nu väntar jag på något annat så oändligt mycket mer. Jag väntar på att det ska bli natten till fredag och att jag ska få träffa min favoritperson i hela världen igen. Jag började bli lite nojjig och orolig på kvällen eftersom jag inte hört något från honom på hela dagen vilket han hade sagt att jag skulle. Men så äntligen skickade han ett meddelande. Vilket jag först blev superglad av men när jag läste slutet på meddelandet blev jag också rätt orolig igen. I morgon ska han tydligen till fronten en stund och få vårda där, blä vad läskigt jag tycker det känns men han beskrev det som spännande så det är väl så jag får se det. Tycker att det kändes lite väl nära när stridigheterna var två timmar bort, inte för att jag är speciellt hemma när det gäller militärterminologi men fronten känns ganska många mil för nära.
Men men, det hjälper ju ingen och allra minst mig själv om jag blir förlamad av oro så det är bara att strunta i det eftersom jag ändå inte kan påverka något härifrån. Faran är verklig men rädslan är valfri!

För att helt byta ämne så hade vi match igår, riktigt skoj men också riktigt hemskt. Vi gjorde vår bästa match för säsongen och var ett ynka mål från poäng. Tycker vi var värda en poäng men måste väl erkänna att Borlänge kämpade rätt bra för den dem också. Undra om vi någonsin kommer så nära ett poäng i div 2 igen. Vi kan ju alltid hoppas.
På kvällen var det avslutning och festligheter med fsk. Skoj men tyvärr var jag på tok för trött och hade en fruktansvärd huvudvärk som gjorde att jag inte riktigt kunde njuta. Så jag och Kicki åkte ganska tidigt.

Nu ska jag städa lite, leta efter mina joggingbyxor och sen bädda ner mig i soffan. Jag sover hellre i vardagsrummet nu när sängen är så tom. Det är perfekt att somna till lite ljud från tv:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0