Underbara helg

Veckan har gått fort men inte riktigt lika fort som de brukar så jag har verkligen längtat efter helgen och att få sova ut. Det första jag gjorde när jag kom hem strax efter tre igår var att lägga mig och softa i soffan och efter en timme var jag riktigt seg och bestämde mig för att sova lite, ställde klockan på fem och lyckades faktiskt ta mig upp efter en underbar powernap, jag älskar att sova! Sen lagade jag mat lagom till när Kjell kom hem, eftersom jag fastade blev det kyckling och lite rotfrukter till och sallad. Kjell fick potatis också och jag passade på att sno tre-fyra bitar. Efter en riktigt mysig fredagkväll gick vi och la oss runt midnatt eftersom han skulle upp tidigt och jobba. Jag vaknade ganska utvilad vid åtta men lyckades somna om i omgångar och gick inte upp förrän klockan var närmare elva. Det var faktiskt riktigt skönt, jag mådde inte ens dåligt över att jag sov bort halva dagen. Sen blev det frukost och förberedelser för match. Vi mötte Bolton och det gick väl kanske inte så bra men konstigt nog så tycker jag att det är ganska kul att spela ändå. VI var en halv avbytare och förlorade med femton bollar tror jag, men ändå är det ingen som surar eller gnäller. Utan vi fortsätter att kämpa och göra vårt bästa. Jag tjurade iof en del till och från. På sätt och vis är jag nöjd med min insats men det var en kanske treminuters period i slutet av första som jag var helt värdelös i och några andra saker jag gjorde under matchen som störde mig som bara den. Dessutom tyckte jag som vanligt att motståndarna får brottas lite väl mycket utan att det händer något så jag var lite irriterad på domarna också. Men jag vet ju också att det beror på att jag har för dålig fart så det inte ser alls farligt ut. Vi har haft fem av sju matcher hemma vilket såklart har varit rätt skönt, men jag ser ju inte direkt fram emot att nästan bara ha bortamatcher kvar. Jag har aldrig varit med om en så konstig matchindelning. Jag stannade kvar och såg på herrarna men tyvärr förlorade dem, visserligen med mindre marginal än jag trott på förhand. Det är tråkigt att det går så dåligt för VHK som det gör, iaf för seniorlagen de andra har jag inte så bra koll på direkt. Hoppas det vänder snart även om jag har lite svårt att se hur det ska gå till.
Nu har jag ätit och degat i soffan sen jag kom hem. Självklart har jag tittat på real som vann sin match ganska enkelt i slutändan även om det inte riktigt kändes så säkert en stund in i andra. Nu funderar jag på att ställa mig upp och göra lite nytta, skulle va omväxlande. Det skulle inte skada att städa en del här hemma och jag vet en som skulle bli glad och imponerad när han kommer hem efter ett 24-timmarspass imorgon och det vill jag nog bjuda honom på. Dessutom har jag en connelly-bok som jag lyssnar på så jag skulle få lite spänning och underhållning i öronen så det är ju inte så jobbigt. Dock är hela mitt vänsterben ömt och allmänt trasigt så jag vet inte om jag pallar att gå runt hur mycket som helst heller. Undra hur många gånger jag landade på det idag, ett antal gånger med en spelare omväxlande över och under mig så det blev i lite konstiga lägen.
I morgon ska vi på middag till pappa och sen vankas det kanske bio. Låter som en mysig söndag tycker jag. Jag hoppas dock att Pirrko inte gör någon god efterrätt för sedan i måndags äter jag inte sånt. Jag har ju levt relativt hälsosamt större delen av året. Jag brukar släppa efter rätt ordentligt när jag är ledig eller vid andra speciella tillfällen. Kjell fyllde ju år i slutet på september och efter det har jag ätit allt möjligt och rätt mycket av det. Jag bestämde mig för att bara njuta och inte bry mig alls tills höstlovet var slut, så det blev lite mer än en månad. Visserligen fastade jag ganska regelbundet även om jag kanske slarvade lite med att verkligen hålla mig under 500 kalorier de dagarna. Den här veckan hade jag huvudvärk i början, troligtvis mest beroende på att jag inte fick i mig socker men kanske även eftersom ljudnivån runt mig och min arbetsbelastning ökade rätt rejält iom att lovet var slut. Både natten till torsdag och fredag vaknade jag flera gånger helt dyblöt i svett trots att jag bara sover i påslakan utan täcke och kläder. Dessutom var det nästan som att jag frös samtidigt. Innan våren 2013 när jag började leva lite mer hälsosamt så kunde jag vakna i en pöl rätt ofta och det är verkligen inget jag har saknat. Jag hoppas att det var något tillfälligt nu bara och gissar på att det antingen beror på att jag inte är helt frisk eller att kroppen reagerar för att jag inte gett den lika mycket gift den senaste veckan och den reagerar med någon sorts abstinensbesvär. Hur som helst så vägde jag mig i morse igen och vågen visade på över 2,5 kg mindre än i måndags morse vilket kändes riktigt skönt. Det är säkert massa vätska och jag kommer säkert ha gått upp lite igen innan måndag morgon eftersom det var efter en fastedag jag vägde mig men det kändes ändå bra och det är ju huvudsaken. Nu är tanken att jag ska vara ganska strikt till 6/12 då vi ska ha julmiddag med våra vänner för tredje året i rad, en härlig tradition som jag hoppas kommer hålla i sig. Det är ju inte ens en månad kvar så det ska ju verkligen inte vara några problem. Jag får inte dricka läsk eller saft, inte äta pizza, mc-donaldsmat, godis, chips eller bakverk. Jag får dock äta popcorn, det måste jag ju när real spelar och även när jag går på bio (då är det ju dessutom riktigt onyttiga popcorn) men lite måste man ju få fuska.
Nä lite nytta sa jag ju, dags att resa på sig då kanske :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0