Supersköna söndag!

Oj vilken härlig dag jag har haft. Jag somnade hyfsat ovaggad igår efter en långdag på fotboll. Vi åkte till åland och tillbaka och visserligen var allt utom själva fotbollsmatchen väldigt trevlig men jag såg verkligen fram emot en härlig slapp dag innan sista hela skolveckan ska inledas. Jag bestämde dejt med mamma men kunde sova utan alarmklocka med gott samvete för jag visste ju att jag somnade före 23 och att mamma är vaken hela nätterna och gärna sover halva dagarna. Jag vaknade utvilad vid sju men valde att somna om och vaknade på topp två timmar senare. Då tog jag det lugnt, åt knäckebröd med makrill vilket jag har ätit rätt stora mängder av på sista tiden, jag har mina tillfälliga begär då och då. Vid tolvsnåret åkte jag och hämtade mamma och så åkte vi på jakt efter fina bärplantor. Det blev fem smultronplantor, åtta jordgubbsplantor av två olika varianter och en hel del fröer. Man får inte plats med riktigt lika mycket i en pallkrage som jag trodde (om man bortser från jord som det alltid går åt mycket mer än jag tror. Bären köpte jag ju precis så många jag hade räknat att det skulle få plats men fröna fick jag tänka om lite kring. Det blir nog sockerärter och gräslök i krukor istället men morötterna, salladslöken, ruccolan, dillen och persiljan ligger i jord nu och jag hoppas att något av det planterade ska kunna smakas så småningom.
Jag avslutade dagen i trädgården med att klippa gräset, på vissa ställen växer det verkligen så det knakar, medan det går lite trögre på andra platser. Även om jag ibland tycker det känns lite jobbigt att ha massor i trädgården att göra så mår man faktiskt sjukt bra av att hålla på en del med det. Man känner sig pigg och glad och ännu roligare blir det ju när jag kan dela det med min mamma såklart. De närmsta planerna jag har är att plantera lite blommor nästnästa helg och så börjar jag fundera på om det inte ska bli lite syren och rhododendron också. Häcken däremot börjar jag bli lite mer tveksam till, kanske ska vi vänta lite med den, aja ska fundera en massa till innan vi bestämmer något.

Nu väntar jag bara på att Kjellebrelle ska bli klar med dagens jobb på d-uppsatsen så vi kan bestämma vad vi ska äta. Jag är grymt sugen på grillat men vet inte riktigt om jag orkar lägga ner tiden och engagemanget på maten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0