Monopol

Igår åkte jag hem till Karin för en myskväll. Först åt vi tacos och sen spelade vi monopol. Först vann hon, sen jag två gånger och sen hon och sen vann jag den femte och avgörande omgången. Man kan tro att vi är nöjda då, efter kanske fyra timmars spelande men icke sa Nicke. Så vi körde en gång till men kom på en ny regel, att man får köpa direkt på första varvet men att man bara får köpa max två gator per varv. Det är ju inte optimalt att spela två, det är ju så att man alltid måste köpa alla gator, antingen de man samlar på själv eller de som den andra har av så man stoppar den det blev lite mer funderande över vilka gator man skulle köpa sista omgången så det var kul, ännu roligare att det var min monopolkväll och jag vann även sista gången :-)
Karin hade köpt goda jordgubbar och ville bjuda på kladdkaka och jag kunde känna hur det riktigt vattnades i munnen, men jag sa vänligt och bestämt nej :-) När jag vill har jag rätt stark karaktär har jag insett. Dock så blev det ju ingen fastedag igår och idag är vi bjudna hem till Kjells småsyskon som fyllt år och inte längre är så små. Tänk att första gången jag träffade Tim var han nog tolv och nu tjugo, galet. Vet inte om vi ska gå för framförhållningen från min kära sambo är inte alltid den bästa, fick veta det klockan två i natt och eftersom han jobbade dygn och verkade ha galet mycket på jobbet så har han inte kommit hem än utan ligger nog på stationen och sover. Men går vi dit kommer det säkert finnas mängder av god mat och det känns så oförskämt och tråkigt och tacka nej. Får se hur jag gör... Det räcker ju med 1 och en halv fastedag den här veckan om jag vill, dealen med mig själv var 1 men gärna 2 fastedagar i veckan och alla andra veckor har jag ju kört två...

Nu borde jag ställa mig på ct:n men ärligt talat så lockar ett nytt avsnitt av orange is the new black.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0