Lat fastedag

Jag gjorde inte mycket nytta igår, slappade i soffan hela dagen tills det var dags för fotbollsträning. Var inte ett dugg sugen när jag låg i soffan men efteråt var det skönt att ha rört iaf lite på sig. Jag fortsatte mitt slappande och någon gång mitt i natten somnade jag i soffan av det, vaknade tidigt i morse och har knappt rört på mig alls idag. Har inte ätit något alls och inte känt någon som helst hunger heller vilket såklart är skönt. Dock är jag rätt sugen på att äta, det mesta både onyttigt och nyttigt men det är ett sug som är kontrollerbart helt klart. Vaknade nyss efter en powernap och funderar på om jag inte ska ställa mig på ct:n och se ett avsnitt av 24. Nu har det ju bara gått två veckor men än så länge går allt bra och enligt planen. Förra veckan cyklade jag tre av fyra gånger och den här veckan cyklade jag tre av tre gånger till jobbet, jag har ju haft tur med vädret och då är cyklingen verkligen inte jobbig, snarare skön. Jag tror det blev fyra träningar förra veckan, eller fem om man räknar handbollen och fotbollen som två pass, jag gick från den ena till den andra och ingen av dem var väl särskilt krävande fysiskt egentligen. Den här veckan har det blivit ct måndag, tisdag och fotboll torsdag. I onsdags hade vi grillmiddag här för gamla och nya vänner så då hann jag inte riktigt träna, säkerligen åt jag mer kalorier än vad man kanske borde på en dag men jag har ju bestämt att det är okej så länge jag äter sånt jag får och jag motstod både rabarberpajen vi bakade och ostbågarna, julmusten och colan som lockade på mig. Idag tror jag det blir av och imorgon är det ju seriepremiär i fotbollen så då lär jag ju behöva röra lite på mig. Söndag blir nog en seg vilardag eftersom det vankas utgång imorgon. Efter denna underbart härliga slapparhelg så blir det tre intensiva jobbveckor med förhoppningsvis mycket träning och bra kost. Mamma fyller år på måndag och vi ska försöka hitta lite tid i helgen som kommer för att umgås och eventuellt blir det besök på trädgårdslandet och en del plantering gjort då, hoppas det nu när jag blev så slapp den här helgen... 
Tre intensiva veckor alltså och sedan fyra säkerligen intensiva men med minst tre lediga dagar iaf och det är ju hur lyxigt som helst. Sen är det semester som gäller och jag vet inte riktigt vad den ska bjuda på. Förra året vid den här tiden planerade vi vår Afrikaresa men det blir nog inte så häftigt och glamouröst den här sommaren, istället kommer jag nog rensa ogräs, klippa gräs och vattna lite allt möjligt vilket jag också ser fram emot faktiskt. Grannarna håller på att sätter häck och jag måste säga att jag blir lite avis, jag vill också ha häck. Det är så jobbigt bara att man måste bestämma hur och vad osv men det kanske klarnar snart vad vi ska ha... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0