Vill inte

Ibland förbannar jag mig själv för att jag var så dum att jag började med fotboll igen. Tanken var ju bara att jag skulle träna typ max en gång i veckan för skojs skull och kanske möjligtvis spela någon b-lagsmatch om jag tyckte det var riktigt kul. Det var väl en ganska bra plan men jag borde ju kunnat räknat ut med vilken kroppsdel som helst att det inte skulle bli så avslappnat och kravlöst på långa vägar. Jag kan inte låta bli att känna mig hemsk mot laget om jag missar en träning, jag kan inte tacka nej till matcher och annat när jag egentligen kan spela. Så gör man inte i ett lag och det visste jag ju på förhand. Nu sitter jag och är jobbigt illamående nervös och har verkligen bara lust att krypa ner under täcket och gömma mig istället för att ge mig iväg till samlingen om en timme. Men samtidigt älskar jag ju att spela fotboll, och det känns lite nytt och spännande även om jag har spelat fotboll i typ 12 år förut. Jag vill ju träna mer och att spela match är ju hur kul som helst även om det verkligen inte är kul någonstans innan pga nerver och under och efter helt beroende på hur det går/har gått...
Just i slutet av handbollssäsongen har jag de senaste åren bara längtat till serien ska vara slut och man får helt fria helger och massa tid till annat. Det är lite det som är jobbigt också, för jag tyckte ju inte jag hade tid för att vara både tränare och spela handboll själv men så är jag dum nog att börja på en till sport och då räcker ju verkligen inte tiden till kan jag berätta men det visste ju alla inklusive mig själv redan innan så fråga mig inte varför jag ändå tog det beslut jag tog.
Nu är det iaf bara två handbollshelger kvar och sen är det bara ett lag jag måste ta hänsyn till ett tag framöver. Och allt det här förutsätter att jag överlever matchen idag. Och att jag överlever att stressa in till stan utan att riktigt säkert veta vart jag ska för att hinna till killarnas match. Och att jag överlever rusningen hem för att få se en glimt av reals match. Barca tappade ju poäng igår så nu har vi chansen att få lite större ledningsmarginal i tabellen, hoppas verkligen att vi tar den. Jag drömde om matchen inatt och har ingen superbra känsla. Kommer dock inte ihåg något alls egentligen mer än att jag drömde om den, tror att Ronaldo inte spelade i drömmen.

Bortsett från handboll och snart fotboll har jag faktiskt hunnit med lite annat i helgen. Jag och kjell har kollat på både en sprillans ny bil till honom och diskuterat en del investeringsmöjligheter, jag kände mig nästan lika gammal som jag faktiskt är igår. Utöver det har jag även kikat lite på ett nytt objektiv och blir alltmer sugen faktiskt. Jag som skulle nöja mig när jag köpte mitt zoom.

Oj vad klockan närmar sig det där den inte får bli, men samtidigt kan det nog va bra att få det överstökat för just nu gör jag inte direkt någon nytta och inte heller njuter jag av den underbara söndagen...

Vi hörs igen om jag överlever dagen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0