Vår

Åhhh vilken underbar känsla det är när solen lyser så här starkt och fåglarna kvittrar. Jag älskar att bo i Sverige och tror faktiskt att det är precis optimalt för mig med våra årstider. Jag tycker att det är grymt skönt med några riktigt härliga sol och bad dagar som man kan få utomlands men jag skulle ha väldigt svårt för att leva i ett land där det är varmt för jämnan. Vi var i Airlie beach i lite mindre än en vecka och där är det ju typ alltid varmt. Jag tyckte att det var skönt när man låg vid poolen och när man har möjlighet att softa med bra air condition men annars blir man bara svettig och trött, jag skulle inte vilje leva och arbeta på ett ställe med det klimatet. Visst kan jag tycka att vintern är lite väl lång och mörk men samtidigt är det ju därför man uppskattar våren så sjukt mycket. Och riktigt fina vinterdagar med lysande sol och ett helt vitt landskap är ju underbart det med. Man uppskattar sommaren så sjukt mycket också just för att man vet att den inte är hur lång som helst.

Jag misstänker att jag kanske är lite påverkad av tidsskillnaden ändå, trodde inte det först. Men det jag märker av är faktiskt bara positivt. Jag vaknar upp pigg tidigare än vanligt och det är ju inte helt fel att vakna upp som en lärka snarare än en zombie.

Idag är det handbollsmatch och det ska bli sjukt kul, hoppas jag iaf. Jag räknar ju med torsk men de senaste matcherna har jag faktiskt tyckt varit väldigt roliga att spela trots att vi förlorat och nu har jag ju inte spelat på länge. Tyvärr lär jag ju inte orka lika mycket som jag vill eftersom jag bara latat mig de senaste veckorna. På träningen i torsdags orkade jag ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0