Så nöjd

Med helgen och än är den inte slut. Kjell har varit ledig från jobbet och jag från mina fritidsintressen så vi har haft hela helgen tillsammans, lyx! I fredags drog han dock på bio med sina kompisar så då var jag själv, vilket jag tyckte passade perfekt. Jag älskar att vara själv då och då. Jag gjorde inget speciellt utan slappade mest, hann dock med ett pass på ct:n. Igår tog vi en härlig sovmorgon, jag vaknar dock rätt tidigt oavsett om jag ställer klockan eller inte. När vi legat och dragit oss ett tag tog vi tag i dagen och åkte till returstationen med en hel del papper, sen vidare till arninge där vi spenderade en hel del tid på k-rauta för att hitta rätt målarfärg, rengöringsmedel, olja och annat som behövs. Sen tog vi igen att vi inte har storhandlat på typ ett år och körde rekord tror jag. Dessutom hade jag tio procent rabatt så vi köpte typ allt och lite till. Bilen blev helt fullpackad och när vi kom hem stod några vänner på uppfarten och väntade så vi fick effektiv hjälp att lasta in allt, perfekt. Det blev en hel del tv-spelande här så jag sysselsatte mig lite med att välja ut bilder från Australien och nöjt en stund i den underbara vårsolen med en ljudbok som sällskap. För mig blev det premiärgrillning igår och det var väldigt gott! Både hallomi och majskolvar har jag längtat efter länge. Efter lite film blev det mer tv-spelande och då passade jag på att fixa med australien-inlägget.
Idag vaknade jag upp med massor av energi och försökte få med mig Kjell till spåret men han vägrade, inte ens en promenad ville han ställa upp på. Så istället satte vi oss och tittade igenom alla bilder från Australien och funderade på hur vårt album ska se ut. Kul att göra det tillsammans! Efter några timmar var energin kvar i kroppen så då tog vi tag i lite som måste fixas. Entrén är nu borstad och trippelt skurad, tyvärr hann den inte torka tillräckligt för att kunna oljas in så det får bli någon annan gång, hoppas den håller sig någorlunda ren. Vi har även rengjort grillen, målat ett rostskydd på brevlådan där det behövdes, och tvättat runt våra fönster och på dörrarna. Jag hade tänkt putsa fönstrena också men hittade inte fönsterputsmedlet så det får också bli någon annan gång, gärna i veckan... Och nyss har jag genomfört det fjärde träningspasset den här veckan och nu väntar grillrester och film. Hur härligt är inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0