sommarlov

Snart ska jag göra mig klar för att åka till Björkvallen och sista fotbollsmatchen innan sommaruppehållet. Nervös som vanligt och hoppas på vinst även om jag såklart tror på förlust. Jag har inte rört på mig särskilt mycket sen eken och jag hoppas verkligen kroppen är återhämtad. Eken var över förväntan faktiskt och då hade jag ändå sjuk längtan inför det. Det var länge sedan jag hade en så härlig eken-känsla faktiskt och härligt var det som sagt. Men nu är handbollssäsongen definitivt slut och fotbollen tar snart uppehåll. Ska faktiskt bli skönt även om jag tyvärr tror att jag kommer vara för lat för att träna så mycket som jag borde och egentligen kanske vill i sommar. Ska försöka få Kjell att hjälpa mig eller något.
Nu är sista arbetsdagen innan semestern gjord också, jag har varit helt slut på eftermiddagarna och kvällarna så det känns väldigt skönt att veta att jag får sova ut kommande dagar. Jag hoppas dock att jag snart ska få lite ny energi så jag får lite gjort innan vi åker till Köpenhamn. Efter resandet kommer jag definitivt ha kommit in i ett sånt där härligt men slött semesterlunk och inte få mycket gjort på dagarna. Iof vet jag inte riktigt vad jag vill få gjort nu innan resandet men det känns som om jag borde ta tag i några projekt. Garaget är ju ett sånt, fast det känns lite för stort och jobbigt för att jag ska överväga det på allvar. Imorgon blir det nog bara en mysig semesterdag tillsammans med Kjell. Han har ju haft semester en vecka (visserligen jobbat ett pass däremellan) men har varit lite ensam eftersom alla andra jobbar och jag har haft mer än fullt upp så han har nästan klättrat på väggarna. Typiskt nog får vi bara en dag ihop innan det är dags för honom att jobba 48 timmar på en helg. Men å andra sidan har vi nästan en hel vecka ihop efter det så det är inte särskilt synd om oss inte.
Kom precis på att vi nog egentligen firar åttaårsdag på fredag, det kanske man borde uppmärksamma på något sätt. Jag är verkligen inte den som lägger särskilt stor vikt vid sådana dagar och Kjell är det nog ännu mindre än mig. Vi träffades ju på vm i tyskland för åtta år sedan och jag har valt midsommarafton som dag för oss eftersom han då följde med på middag hem till mamma för första gången. Jag tror aldrig jag har chockat henne så mycket för vi är verkligen inte familjen som vanligtvis bjuder med oss någon hem, mina allra bästa kompisar har knappt ätit middag hemma hos oss utan det har varit lite heligt och bara avsett för familjen. Men det bara råkade bli så att jag dubbelbokade mig med kjell och utan att jag hade tänkt igenom det hade råkat bjuda med honom och han konstigt nog tackade ja. Jag är inte riktigt den som tror på kärlek vid första ögonkastet och ödet och sånt, men jag vet samtidigt att det var något alldeles speciellt på en gång mellan mig och Kjell. Jag som alltid är ganska blyg och försiktig runt nya människor kände mig mer avslappnad och mig själv (tom som en förbättrad version av mig själv) efter en kväll med honom än jag oftast blir med någon annan på en hel livstid. Det märkligaste av allt var att trots att det var en relation som inte liknade något jag tidigare varit med om var det samtidigt så självklart och naturligt att jag aldrig ens stannade upp och ifrågasatte något alls.
Tänk vad annorlunda mitt liv sett ut om jag inte hade åkt till Tyskland, eller om inte han hade gjort det vilket typ avgjordes lite på chans bara dagarna innan vi åkte. Glad över att det blev som det blev är jag iaf. Ska väl fundera lite mer på om jag ska göra något romantiskt eftersom han ändå förgyllt mitt liv i flera år nu...

Men först lite mellanmål och sen match :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0