Nationaldag

Skönt med en ledig fredag, jag hade absolut kunnat jobba idag. Fredagarna brukar jag kunna gå rätt tidigt och brukar vara lättjobbade så det lyxiga med att vara ledig idag är inte att jag slipper jobba utan helt enkelt att lördagen och söndagen känns ännu härligare. Jag har flera gånger tänkt att det är söndag imorgon och när jag inser att jag har ytterligare en ledig dag, dessutom en helt ledig dag (ingen fotboll eller andra åtaganden) så känns det toppenbra.
Jag gick upp rätt tidigt idag och åkte till frösunda. Vårt lag hade blivit erbjudna lite pengar för att tömma ett hus. Jag hade ingen som helst aning om hur stort hus eller hur mycket grejer det handlade om så jag befarade att få bära skit i flera timmar, i värsta fall med en outhärdlig stank och kackerlackor springande överallt. Men så var det absolut inte. Huset hade stått öde i två år och det fanns ju en hel del som man skulle kunna kalla bråte men det var inget orent eller äckligt och dessutom gick det mycket fortare än jag hade vågats hoppas på så det var riktigt skönt.
Sen jag kom hem har jag tittat på tv och nyss tagit en vända på tomten. Potatisplantorna växer hur fort som helst och fortsätter det så här tror jag nästan jag kan äta egen odlad potatis på midsommarafton.
Nu ska jag äta lite äggmackor och funderar på om jag ska dra iväg en beställning av lite kläder på nätet. I morgon ska vi åka in till stora staden för en heldag med shopping och jag har en lång önskelista och inte hur mycket pengar som helst så egentligen är det väl vettigare att skippa beställningen, kan inte riktigt vänta och se om jag hittar annat liknande inne i stan heller känner jag för det är stor rea som slutar vid midnatt. Aja det blir nog bra oavsett.

Nu är det mindre än en vecka kvar till vm och mindre än två veckor kvar till semestern, det är ju helt ofattbart. Jag vill nästan att tiden ska stanna nu (eller gärna om en vecka) för det är nästan nu som är den härligaste tiden på hela året. När man har hela semestern att se fram emot.
Jag har ju inte mycket inbokat för sommaren och hade verkligen tänkt att mest hålla till på hemmaplan och om inte annat inom rikets gränser men så plötsligt fick jag för mig att jag kanske ändå ska ut på lite äventyr, få se hur det blir med dem planerna... Samma sak där, det blir nog bra oavsett. Stannar jag hemma kan jag njuta av lugnet här hemma och röja lite i garaget kanske och plocka i pallkragarna samt sköta om min arbetande sambo. Åker jag så kommer jag nog få se och uppleva en hel del spännande platser. Båda alternativen låter lockande tycker jag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0