Utkast: Jul. 31, 2014

Idag är jag sugen på att laga mat, vill prova något nytt. Gärna flera rätter på en gång och jag tror färskpotatis får spela huvudroll lite överallt. Jag har ju en del som borde plockas upp ur jorden.

I morgon är det augusti och vardagen kommer allt närmare. Jag börjar ladda för att köra 5:2 igen, de sista två veckorna har det inte blivit någon fasta alls. Jag ser framför mig en aktiv höst med mycket träning, jobb och hälsosamt kostintag. Det lockar riktigt mycket just nu när det är lite lagom avlägset kan tänka mig att det inte alls kommer vara lika tilltalande när det väl är dags för det.

Jag är i stort sett klar med tågluff-fotoboken, har bara framsidan kvar. Och min vana trogen (när jag nästan är klar med ett projekt) går jag raskt vidare till nästa bok. Vore ju dumt att bli helt färdig... Faktiskt så väntar jag på Kjells hjälp med framsidan, jag har en idé om hur jag vill ha det med är tveksam till om jag kommer få till det och behöver i så fall hans hjälp med photoshop, eller behöver är väl att ta i för det är inget avancerat retuscherande direkt men han är aningen mer konstnärlig än jag så ska det kunna bli någorlunda fint och duga till en framsida behöver jag all hjälp jag kan få.
Så nu har jag börjat välja ut nya bilder till en fotobok för vår Thailandresa. Nu är det flera år sedan vi var där och jag insåg att jag inte gjort något album från den resan, först blev jag lite brydd över det men kom sedan på att Kjell bad mig låta honom göra det istället, det hade jag absolut inget emot och struntade därför i att göra det albumet även om jag var rätt säker på att han nog aldrig skulle få det gjort. Igår sa jag att jag funderade på att göra det och han tyckte det var jättebra.

Så nu ska jag slänga på ett avsnitt av life unexpected och välja bort bilder, ska försöka att bara se ett avsnitt för sen ska jag åka och handla. Igår fastnade jag en på tok för lång stund och plötsligt hade hela dagen gått och jag fick laga mat av vad vi hade hemma för att hinna få maten någorlunda klar till den hungriga sambon kom hem efter en hektisk dag på ambulansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0