Trött men nöjd

Fy vad jag inte såg fram emot träningen idag, igår hade jag världens ångest och ville verkligen inte. Det kändes lite bättre på morgonen och jag vaknade faktiskt när Kjell gick upp (typ tre timmar tidigare än jag har gjort de senaste veckorna) och kände mig ganska pigg. Efter det jobbigaste fyspasset (säger kanske inte så mycket eftersom jag aldrig kör jobbiga fyspass typ men jag var iaf helt död) på läääänge i torsdags sa de att vi skulle köra samma igen på ett av träningspassen på lördagen. Med tanke på att jag var tröttare än tröttast och knappt klarade det i torsdags när kroppen var pigg och kry har jag fruktat det rätt bra sen dess eftersom kroppen helt klart tog en del stryk av det, i form av träningsvärk. Så började vi morgonpasset med en annan typ cirkelträning och jag tänkte efteråt att det var ju skönt att de bytte ut övningen och framförallt skönt att det var avklarat, men nej då insåg jag att det passet skulle vi visst göra också bara efter lunchen...
Innan det hade vi dock en timmes teoripass vilket jag har saknat eftersom jag missat de få tillfällen vi samlat laget för teori sen jag började. Med tanke på hettan så bestämde vi att förlägga det passet i en pool vilket var helt underbart faktiskt.
Nu har jag ganska nyligen kommit hem och sitter riktigt nöjd i soffan. Jag överlevde det andra fyspasset också och det kändes dessutom ganska mycket bättre än i torsdags, bortsett från att träningsvärken gjorde sig lite påmind då och då. Nöjd är jag också för att det verkar som att jag kommer få spela en del på den positionen jag spelade en del förra matchen vilket jag verkligen tyckte mycket mer om än att spela ytterback i en trebackslinje. Det ska bli spännande att se om det känns bättre i fortsättningen också eller om det berodde på motståndet eller något annat tillfälligt.
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen kommer jag nog somna rätt tidigt i soffan till någon film eller så. Bäst att ladda inför sista dagen på träningslägret, skönt nog lät det som att det kommer vara lite lättare pass imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0