Inte lika mycket på topp

fast jag ska inte klaga för jag har varit glad och haft en mysig dag idag. Men just nu försöker jag tvinga mig själv upp från soffan där jag ligger nerbäddad. Vi ska nog snart åka till Jennifer och jag borde kanske fundera över kläder och faktiskt kamma håret lite. Jag är helt slut och orkar egentligen inte men jag vet ju att det blir skoj när vi väl är där. Och sen spelar ju Sverige match också, hoppas på en bra sådan.
Igår var jag snäll och skjutsade min babe in till stan, han låste dörren med mina nycklar och jag gick ut före och startade bilen och så. Vi hämtade hans kompis i sollentuna och drog vidare till medborgarplatsen, jag trodde jag hade koll på hur jag skulle åka tillbaka men lyckades välja lite fel fil, men det gjorde inget jag tog bara en tur förbi centralen men blev sen lite stolt när jag hittade ner till fontänen vid plattan, jag är ju sämst på att hitta i stan och veta hur allt hänger samman men man lär sig ju lite när man kör fel faktiskt, och det blev ju bara en omväg på typ två minuter så det var lugnt. Jag hade övervägt att stanna i stan och tagit med mig en bok som jag kunde läsa men bestämde mig för att åka hem emellan eftersom det lät som om de skulle vara kvar ett tag den här gången. När jag körde in på uppfarten hemma och såg husdörren blev jag alldeles kall, då insåg jag att Kjell låst med mina nycklar och jag inte hade någon aning om var de var. Han brukar ibland lägga in saker i handskfacket så jag kollade där men de var inte där och såg dem inte någon annan stans så då blev jag rätt säker på att han hade dem på sig. Jag hade lyssnat på ljudbok hela vägen hem och när jag kollade på mobilen var det fem procent batteri kvar. Huvudet snurrade men jag kom inte på någon bra lösning, ville inte hem till någon och störa eftersom det var midnatt, jag förbannade att jag struntat i att ta med mig en bok och även att jag lämnat jackan i huset för det hade varit najs att ha, det bästa jag kunde komma på var att åka in till stan och parkera någonstans där Kjell skulle hitta mig även om mobilen dog. Jag sms:ade honom men precis efter det hittade jag till min superstora glädje nycklarna precis nedanför handbromsen. Så istället för att sitta i en bil utan något som helst att göra kunde jag gå in och titta ikapp mig på veckans tre ph-avsnitt och äta smaskiga popcorn. Jag höjde ljudet på mobilen för att vara säker på att jag inte skulle missa ett samtal från honom. I slutet av tredje avsnittet höll jag nästan på att somna, då tittade jag på mobilen och blev förvånad över att se att det ringde, tydligen hade jag ljudlöst på så det var tur att jag inte missade samtalet. Sen var det ju bara att åka in till stan igen. Kan ju bero på att jag var en så snäll flickvän igår som gör att jag är så seg som jag är idag.

Nä nu måste jag verkligen ta mig i kragen och gå upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0