Så skönt med söndag

Kanske är det för att förra helgen spenderades på Åland och jag inte var hemma mer än typ en timme samanlagt men det här helgen känns lite extra lyxig och härligt lång. I fredags kom några från fotbollslaget hit, Tinna bjöd på mat och vi spelade spel. En riktigt härlig och bra start på helgen. Igår gjorde killarna nog sin sämsta match på säsongen så det var ju såklart inte speciellt kul och jag blir arg och frustrerad bara jag tänker på det. Men nya tag till nästa helg får det bli!!! Direkt efter hade jag match, mot täby och vi fick storpisk. Kändes dock som att vi gjorde en helt okej match och jag tycker visserligen att täby imponerade en hel del men det kändes ändå inte som en 16 målsförlust utan snarare kanske 7-8 måls. Vi kämpade på hela tiden och ingen tappade humöret vilket var skönt. Jag är ganska nöjd med min insats vilket också gör att det är lättare att ta förlusten. Gjorde dock bara två mål trots många försök. Täby var ovanligt trevliga och lättsamma att möta vilket också var skönt, de har ju massa unga förmågor som fyller på och det var inte många av "gamlingarna kvar" dock iof fler än i vårt lag där jag nog är den ende som kan räknas in i det gänget, möjligtvis jenka också som gästspelade. Det var faktiskt tre av dem som kom fram efteråt och berömde mig och det blev jag väldigt glad över, särskilt en kommentar som kändes väldigt hjärtlig. Sånt måste jag bli bättre på. Jag tror aldrig jag har gått fram till en motståndare och sagt något positivt om det inte är en motståndare jag på något sätt kännt eller så men det värmer ju sjukt mycket när det är någon som gör det. Efter såg jag för första gången den här säsongen herrlaget spela en hel match. Jag har typ sett en uppvärmning och en halv match tidigare. De spelade ganska jämnt men låg i stort sett hela tiden under med 1-3 bollar och tyvärr förlorade de. 
Igår var planen att vinna handbollsmatcher och ta reda på all tvätt. Vi har haft rätt fullt upp på sista tiden här hemma och tvätten har verkligen blivit lidande. Den torkade tvätten har typ lagts i ikeakassar när den inte längre har kunnat hänga kvar på strecket och tvättkorgarna var fulla. Handbollsmatcherna gick ju åt h-vete och tvätten blev jag inte riktigt klar med. Men jag tömde iaf ikeapåsarna och tvättade två maskiner. Så det får jag ta rätt på idag istället. 
Tanken idag var att jag skulle fortsätta med ett projekt jag började med för länge sen. Tanken var ju att bli helt klar innan Australien men det börjar jag bli tveksam till om jag verkligen blir. Sen så måste jag börja fundera mer på det här med packning. Kan man gå på bröllop i ballerinaskor?! Jag har ingen lust att köpa ett par högklackade som säkert kommer vara sjukt obekväma eller väldigt fula bara för bröllopet. Det handlar både om tid och pengar. Jag vet inte riktigt när jag ska hinna shoppa och jag vill inte riktigt lägga pengar på något som jag egentligen inte vill ha. Iof måste jag åka och handla någon gång för jag ska köpa bröllopspresent ju... Vi har iaf i stort sett allt bokat under resan. Eller det är en hotellnatt vi inte har bokat för att vi inte vet var vi kommer befinna oss när det är dags att sova på great ocean road och så har vi inte de olika triperna bokade. Nu är det bara nio arbetsdagar kvar och det kommer gå så sjukt fort. I veckan måste jag verkligen detaljplanera de sex arbetsdagarna jag missar. Det är svårt och kräver mycket mer jobb än när jag planerar åt mig själv. Nä nu blir det ett avsnitt till av happy endings och sen är det dags att ta tag i den här dagen, och gårdagens tvätt :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0