Julmys

Åh vad jag älskar december. Man kan nästan känna hur det bubblar av förväntan i alla barnen och det smittar av sig. Att dessutom sjunga julsånger dagligen, få den obligatoriska risgrynsgröten till skollunch, adventspynta klassrummet och kunna räkna ner dagarna till jullovet gör att julen blir härligt lång. Det enda som saknas är snön.
Kjell har satt upp massa mysig belysning utomhus idag och vi har gjort pepparkaksdeg, griljerat skinka och förberett en del inför morgondagen. För i morgon är det typ julafton för oss. Då kommer härliga vänner hit för att baka och laga julmat, se på julfilm, lyssna på julmusik och spela sällskapsspel. Både jag och Kjell har längtat i snart ett år (sedan förra årets träff). Jag försvinner iväg ett par timmar och spelar match mitt i allt men som tur är det hemmamatch så det blir inte så superlänge jag är borta. Dessvärre spelar real såklart i morgon, jag har verkligen inte haft flyt med deras spelschema i år och har säkert missat minst 75% av matcherna. Förhoppningsvis kan jag ha på matchen i morgon i bakgrunden utan att de andra tar illa upp.
Jag borde nog städa det sista och gå till sängs snart för jag tror gästerna kommer vid tio och det skulle va skönt att slippa gå upp tidigare än man vill i morgon för att fixa det sista, bättre att få det gjort nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0