Bakis?!

Å vilken underbar dag, kväll, natt det var igår. Jag njöt till fullo och åt hur mycket gott som helst. All mat och alla bakverk blev verkligen hur lyckade som helst. Som vanligt tror jag att skinkan vann men det berodde nog på att den var ovanligt fin och välsmakande, annars hade Emelies revbenspjäll och Jockes rödbetssallad kanske snuvat den på priset "det godaste av julmaten". Det blev självklart även hemmagjorda köttbullar, egen jansson och en hel del annat. När det gällde bakverken är det omöjligt att avgöra vad som var godast. Först bakade vi pepparkakor och jag älskar ju pepparkaksdegen som mamma brukar göra, när jag kom hem från matchen fick jag en varm och precis nygräddad lussebulle som bara smälte i munnen. Efter all mat så kunde jag knappt tro varken mitt synsinne eller smaksinne. Mikaela och Emelie hade gjort kola när jag var iväg och de såg helt perfekta ut och smakade tom bättre än vad de såg ut, min favorit var den ljusa kolan med lite citronsmak men även den mörka choklad/chili-kolan var gudomlig. Rispuffarna på vit och mörk choklad slank ner de också. Sen var det dags för kolapajen med grädde till, riktigt god men otroligt mäktig och med tanke på hur mycket man ätit tidigare så var det egentligen konstigt att jag fick i mig den med men det var ju för att den var så god. Vi avslutade med en fräsch Gino som Amanda stod för vid midnatt.
Idag mår jag som jag förtjänar, det är kanske inte det bästa att spela 60 min handboll när man är hostig och haft lite ont i halsen i två veckor, inte heller att överhuvudtaget spela handboll när man är över trettio... Och att stoppa i sig flera liter socker och fett när man faktiskt varit rätt snäll mot kroppen på sista tiden. Jag känner mig bakis och lite lätt illamående. Huvudet värker som bara den, vet inte om det beror på sockerchocken eller matchen, kanske lite av båda. Men värst är halsen, den mår verkligen inte bra så jag bestämde mig precis för att skippa fotbollsträningen ikväll. Nu ska jag klä på mig och slå in paket för sen bär det av mot väsby och mer sötsaker på tvåårskalaset vi ska på :-) Det ska bli mysigt och skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0