2014

Det har inte varit det mest fotografiskt dokumenterade året av mitt liv. Och eftersom jag har så dåligt minne kommer jag typ inte ihåg det som har hänt om jag inte har bildstöd. Men det blir väl en årsresumé av de bilder och minnen jag har. 
 
Januari
 
 
Tinna fyllde 24, vilket såklart skulle firas :-)
 
Februari
 
I mitten på februari åkte vi till Australien. Första stoppet var Sydney där vi fick uppleva ett underbart bröllop.
 
 Sen åkte vi söderut och bilade längs en fantastisk kust, fick klappa kängrur och wallabies, titta på söta pingviner och bara ha det allmänt bra.
 
 
 
 Vi hann även se bland annat näbbdjur, gå på sealife och bio i Melbourne
 
 
 
 
 
Sen flög vi norrut och landade i Airlie beach för lite avkoppling, sol, bad och snorkling
 
 
April
Jag fyllde 30, vilket jag nog inte tyckte varken var värt att fira eller fotografera. Eller så har jag mist ett minneskort eller något för jag har för mig att jag hade kameran hos Kicki, jag vet iaf att Kjell fotade en del där men det kan ju iof ha varit med Kickis kamera. Jag hittade några bilder på mobilen som jag antar att jag får nöja mig med.
 
 
 
I present från min familj fick jag iaf några pallkragar och presentkort på Blomsterlandet. Så jag tog med mig Kjell och mamma på en shoppingtur och sedan hjälptes vi åt att plantera tre fruktträd på tomten.
 
 
 
Vi hade vänner över på grillmiddag vid valborg.
 
 
Maj
 
Fler grillmiddagar, utebordspremiären var i maj det här året.
 
 
Mer trädgårsarbete och odling i den underbara vårsolen.
 
 
 
 
Lena bjöd på underbar mat i mysiga kuvösen, anledningen till middagen var väldigt sorglig men det hindrade inte oss från att ha en riktigt rolig kväll.
 
 
 
Och det viktigaste och härligaste ögonblicken i maj, den tionde :-)
 
 
Juni
Det blev skolavslutning och sommarlovet närmade sig vilket jag firade med grillmiddag med dem bästa!
 
 
Midsommar tillbringade jag med Kicki, vi svängde förbi Björkvallen och hälsade på Tinna i cafeét sen åt vi middag, bland annat första potatisen från pallkragen (som visserligen var lite väl liten).
 
I slutet på juni åkte jag, Kjell, Jennifer, Magnus och Ellie till Danmark och hälsade på Philip och Ditte.
 
 
 
 Vi hann se en hel del av Köpenhamn, första dagen var vi på djurparken och tog en båttur i kanalerna. Andra dagen tillbringade vi först på Tivoli, sen på en filippinsk födelsedagsfest, därefter Tivoli några timmar till innan vi avslutade dagen på kusinen Marias lyxkontor.
På söndagen hann jag med en mysig brunch innan det var dags att möta upp Tinna för ett annat äventyr.
 
Juli
 
Tågluff
Danmark, Polen, Österrike, Frankrike, Monaco och Italien på mindre än två veckor tycker jag var bra jobbat. Koncentrationslägrena var speciellt, Alperna vackert, Pompeii intressant och Sicilien soligt. Det var helt enkelt en resa som hade allt och lite till.
 
 
 
 
 
 När vi kom hem träffade vi fler vänner och hade en mysig kväll på grönan.
 
 
En kväll tillbringade jag med familjen i stan. Vi åt god mat och hade det mysigt.
 
 
Augusti
 
I Augusti var det dags att träffa den andra familjen, vi bjöd pappa på femkamp på grönan. 
 
 
 
Vi träffade självklart även den tredje familjen.
 
 
I slutet på Augusti åkte vi till Trosa för en rolig överraskningsfest.
 Fina Mikaela fyllde 25 vilket vi såklart ville fira.
 
 
 
September
 
I september bjöd goa Sandra in till fest i nya lägenheten. Självklart blev det lite mao och en rolig kväll.
 
 
 
Pharrell Williams gästade globen för att uppträda och vi gästade som åskådare.
 
 
 
 
Oktober
 
Ibörjan av oktober firade vi Kjell som fyllt år. Massa god mat och spel blev det. Jockes syster hade bakat en superfin tårta.
 
Vi har nog blivit lite kulturella på äldre dar, jag och min babe. I oktober hann vi med hela två musikaler, både Evita och Flashdance. Den sistnämnda var bäst.
 
 
 
I slutet av oktober var vi barnvakt åt Ellie för första gången.
 
 
 
November
 
Kicki bjöd på chokladkväll och oväntat nog blev det en utgång på tegel med två av mina äldsta vänner.
 
 
December
 
Den 6/12 firade vi jul riktigt ordentligt med våra vänner. Först blev det gröt med vörtbröd och julskinka till.
 
 
Efter det blev det julbak och matlagning för hela slanten. Vi bakade pepparkakor, lussebullar, kolor, rischoklad och kolapaj. Vi lagade även janssons, revbensspjäll, köttbullar, rödbetssallad och stekte prinskorv, kokade ägg och potatis och gjorde en sallad.
 
 
 
 
 
 
Efter maten blev det legobygge, alla bidrog till det nya konstverket.
 
 
 
Sen spelade vi spel och åt oss mer än proppmätta på allt vi hade bakat. Som om inte det lyxiga matbordet räckte.
 
 
Dagen därpå blev det mer godsaker, då firade vi nämligen stora tjejen Ellie som fyllde 2 år.
 
 
 
Dagarna gick som vanligt väldigt fort och snart var det julafton. Det är första gången som vi firar jul hemma i vårt hus vilket både var lite speciellt och väldigt mysigt. Undra om vi kommer göra det många gånger? Jag tror inte vi kommer grilla varje år i så fall, en det var iaf precis perfekt i år.
 
 
På juldagen åt vi vanlig julmat hos pappa och på kvällen samlades mao-gänget för spel hos oss, supermysigt.
 
På annandagen fick vi finbesök från Danmark så slutet av året tillbringade vi hemma hos Ellie. Det blev mellandagsshopping, pulkåkning, skidkkoåkning i kungsträdgården, bio i Kista,  filippinsk mat, en del filmer och massor av kortspelande. Helt enkelt avkopplande och härligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag har haft ett riktigt härligt och bra år på många sätt. Nu ser jag fram emot och längtar efter nya utmaningar och upplevelser under 2015.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0