Utsövd

Tänk vad skönt det kan vara att få sova ut. Eftersom Kjell skulle upp tidigt och jag inte var alltför pigg igår gick vi och la oss rätt tidigt, nog innan tolv iaf. Jag vaknade runt sex och var ganska pigg somnade om och vaknade hyfsat pigg även när Kjell gick upp strax före sju men somnade om igen och gick inte upp förrän halv elva typ. Iof kände jag mig nästan piggare vid sju än jag gjorde när jag gick upp men det är ju så underbart och vakna och veta att jag får somna om om jag vill så jag passade helt enkelt på :-)
Nu har jag en hel del saker jag måste få gjort idag, inga superprojekt eller väldigt tidsavgörande såna men ändå en lång lista med småsaker som jag skjutit upp på tok för länge. Bland annat måste jag rota fram papper och nummer på min cykel som blivit stulen och anmäla det till polis och försäkringsbolag. I nuläget önskar jag att jag var en otroligt strukturerad och organiserad människa som direkt vet var jag har lagt sådan viktig information men icke, så det lär jag få slösa en hel del tid på att leta efter.

Igår bowlare jag med ett gäng från fotbollen, det var skoj även om jag blev grymt besviken på min insats när det gällde bowlingen. Är dock glad att min tumme som jag haft lite problem med sen innan sommaruppehållet klarade uppgiften. Den värkte lite extra i morse när jag vaknade men kändes inte alls igår och väldigt lite nu så det är ju skönt. Efter bowlingen skjutsade jag tinna till hennes bil, det var kul att få lite tid med henne eftersom vi knappt hunnit prata med varandra alls på sista tiden. Tänkte på henne när jag vaknade också och fick somna om, vid den tiden hade hon för flera timmar sedan varit illa tvungen att kliva upp, starkt jobbat tinna! Vi passade på att köra förbi hennes framtida hem också, som än så länge bara är tom mark men oj så spännande det ska bli och vad glad jag är för hennes skull (och för min eftersom chanserna att hon stannar i närheten ökade, tänk om lägenheten hade legat i Australien tex istället...). Känns som att det blir ett toppenläge där!

Nu borde jag sätta igång med att jobba och kunna bocka av listan steg för steg. Funderar dock på att äta något först men kan inte bestämma mig för vad. Igår när jag kom hem från bowlingen var jag lite hungrig och tyckte allt verkade hur gott som helst, berodde nog mest på att det enda jag ätit på dagen var några riskakor och ett äpple. Idag när jag inte längre fastar verkar inte samma mat lika god som den gjorde igår kväll och jag är faktiskt inte lika hungrig nu som jag var då, eller nu är jag inte hungrig alls, känna bara som att jag borde äta eftersom jag fastade igår. Jag är så glad över att jag har så lätt för att gå utan mat som jag har, det skulle vara så mycket jobbigare att köra 5-2 om jag kände av blodsockret eller ständigt gick och var hungrig och irriterad. Igår satt jag med när eleverna åt mat och tyckte inte det var minsta problem att själv bara dricka ett glas vatten och sen satt jag med när de andra åt lite snacks och sen tacotallrikar, hamburgare och annat och inte heller det var minsta lilla problem.

Nej nu måste jag göra någon nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0