Skitmatcher

Fy vad irriterad man kan bli om inte resultaten går som man vill. Först förlorade jag med frösunda och nyss förlorade real. Blä blä blä. Tur att iaf bajen klarade av att vinna.

Efter matchen tog jag mig iaf i kragen och utförde de sista ärendena på min lista över vad som skulle göras i helgen. Jag lämnade böcker på biblioteket, handlade mat och så lagade vi pizza. Den blev god och en liten stund mös vi framför en film, sen var Kjell tvungen att finslipa lite på d-uppsatsen. Skönt för honom att han snart är klar med den. Mitt i skrivandet bestämde han sig också för att ta ett extrapass i järfälla så han åkte precis innan realmatchen. Han är duktig han.
Jag har pratat en del med min kära syster om ränta, lån, inredning och planerat in halva hösten med olika middagar, happenings och flytthjälp. Nu är väl tanken att jag ska sova så jag kommer upp imorgon. Den här veckan ska jag vara bättre på att göra mig i ordning i tid till jobbet. Jag har verkligen kommit på minuten när jag senast ska vara där den här veckan och varje dag när jag går hem tänker jag att jag ska fixa det sista på morgonen därpå, men då krävs det ju att jag faktiskt är där några minuter tidigare egentligen.
Jag ska försöka se partiledardebatten i morgon för jag har inte bestämt vad jag ska rösta på än. Jag vet ju vart det lutar men jag är på tok för dåligt insatt för att känna mig helt säker. Jag har sökt runt på partiernas hemsidor för att läsa om de frågor jag känner är viktigast för mig iaf men jag vet inte om jag blev så mycket klokare av det. Jag och Kjell satt och diskuterade det här en hel del idag och inte heller det gjorde mig klokare. Vet bara att jag insåg att jag tycker att det är tråkigt att skatt nästan ses som en bestraffning, det vore ju så mycket bättre om alla kände sig stolta och glada över att de delar med sig till ett bättre samhälle. Jag påstår inte att jag tycker om att betala skatt eller att jag tycker att skatten borde höjas eller något sånt. Men jag kan tänka mig att människor som donerar pengar till olika saker de tycker ska få stöd mår bra i själen av det, att de tycker att de gör något bra för världen och att de faktiskt blir lyckligare av det än vad de skulle blivit med de extra pengarna. Nu när vi ändå betalar en del skatt så skulle det ju vara bättre om människor blev lyckligare av det på en gång. Jag vet att det inte går att jämföra för troligtvis skattar man väl bort ganska många fler tusen än vad man donerar bort och det ena är påtvingat och det andra frivilligt men iaf. Jag vet hur jag skulle rösta om jag skulle vilja få mer pengar och fördelar i mitt privata liv men det skulle jag inte kunna göra för jag tror inte det är det bästa för svenska folket. Jag tycker om att vi har demokrati och jag tycker att alla röstberättigade har ett stort ansvar för att försöka välja det som är bäst för vårt samhälle. Det som gör det lite klurigt är ju att man inte riktigt kan veta på förhand och knappt på efterhand vad som är bäst för landet. Något som är jobbigt när man ska bestämma vilka som ska få ens röst är ju att i stort sett alla partier har en hel del man sympatiserar med, vissa har bättre skolpolitik, andra bättre för vården och nästa miljön osv. Så hur vi än röstar så borde det inte kunna bli tokfel. Jag hoppas ju på regeringsbyte men ännu mer hoppas jag faktiskt på att ett visst parti minskar i antal röster.
Aja nä nu ska jag hoppa i säng och tagga för en arbetsdag och sen en runda på spåret. Veckan som gick blev det två pass på ct:n istället för spåret vilket jag har bestämt är okej men jag hoppas att jag orkar pallra mig ut i spåret istället eftersom jag vet att det ger mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0