Matchdags och halsont

Vad hände med sommaren? Eller alltså uppehållet från fotbollen och handbollen. Fotbollen drog ju igång redan förra veckan med träningslägret och handbollen drar igång på tisdag. Och inte nog med att träningarna har börjat så är det seriematch idag. Hemmamatch på Björkvallen och jag vill mer än någonsin (sen jag började i Frösunda) att det ska gå bra idag, för både mig och laget. Jag vill ju så mycket hellre spela på min nya position och hoppas att laget fortsätter hålla sig positiva till den förändringen. Typiskt nog vaknade jag med lite halsont, inte mycket alls och nu har det nästan släppt helt så det kunde ju absolut ha varit värre. Men jag har liksom inte riktigt råd med minsta lilla avkall på min ork eftersom min nuvarande form nog knappast räcker till att hänga med i matchtempot även när det är på absoluta topp.

Från ett fotbollslag till ett annat... Jag har missat alla reals försäsongsmatcher så jag har egentligen inte så mycket att tycka och tänka men det har nog klart gått sämre än planerat. De spelade första oavgjort och sedan har de två förluster, visserligen mot bra lag men det hade ju känts bättre med lite vinster. Visserligen kan jag nästan tycka att det är positivt att det går på tok nu och att det då förhoppningsvis hinns med att göra förändringar och toppa formen till seriepremiären. Jag är ganska säker på att den här säsongen kommer floppa, det brukar ju kunna göra det när man precis har uppnått det där målet som varit så omöjligt och man har strävat efter så länge, som den tionde cl-titeln tillexempel. Men jag måste säga att jag är riktigt nöjd på förhand med reals värvningar. Känns som två riktigt spännande och bra spelare i Kroos och Rodriguez. Eftersom de inte spelat i real tidigare har jag ingen koll på dem egentligen men det lilla jag har sett tycker jag om, särskilt när det gäller Rodriguez. Sen så är jag väldigt glad över att Barca valde att istället lägga sina pengar på Suarez, visserligen är ju han väldigt bra på fotboll och kommer säkert spotta in mål för dem men jag vill inte ha spelare i laget med den mentaliteten han hittills har visat upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0