Härligt med helg

Igår åkte jag hem till Tinna och spelade tp tillsammans med henne mot Elin och Carro. Vi vann vilket såklart gjorde en kul och trevlig kväll ännu bättre :-)
Jag kom hem rätt sent men såg på ngt avsnitt av pll innan jag somnade. Vaknade när Kjell skulle gå upp för sitt dygnspass och var faktiskt rätt pigg trots typ fem timmars sömn men efter ett tag somnade jag om och halvsov till och från i några timmar till. Killarna hade träning bokad i Norrtälje för att lära sig bra grunder och teknik när det gäller knäböj och marklyft och lite annat smått och gott. Jag hade nästan tänkt vara med men fegade ur och bestämde mig för att agera fotograf istället. Trots att jag inte var med tycker jag att det var lärorikt och aningen inspirerande. Jag tror verkligen att det skulle vara bra för mig att köra lite crossfitinspirerad träning. Ska försöka peppa Kjellebrelle till att vi kan hitta på något tillsammans. Eller kanske köra lite med tinna på onsdagarna efter vårt löppass.
Jag kan inte påstå att jag har haft en bra kost idag direkt. Det började väl bra med havregrynsgröt, jag fastade igår och kände att jag behövde äta ngt ordentligt innan träningen eftersom jag skulle vara borta några timmar. Jag kom hem runt fem och då ställde jag mig och kokade de fyra färska majskolvarna jag köpte i veckan. Det var gott men nog inte så hälsosamt eftersom jag vräkte på både salt och smör. Kjell hade lämnat en halväten godispåse och jag åt säkert tio-femton bitar. Och så i halvlek till reals match blev det mer majs fast såklart i form av popcorn. Så jag har väl inte fått i mig några proteiner över huvud taget knappt idag. Säkert en matsked för mycket salt, på tok för mycket socker i form av äppelmos och godis och massa dåligt fett i form av smör. Dessutom blev det ju ingen träning alls för mig vilket såklart inte är bra. Imorgon blir det därför ett måste för jag har bara kört tre pass hittills.
I morse mätte jag min kropp och vägde mig. Jag hoppades även om jag i stort sett var säker på att det var önsketänkande och typ en chans på miljonen att jag skulle nått målvikten och målmåttet för midjan för då skulle jag kunnat fira med en kladdkaka nu ikväll. Men det var ett knappt kilo för mycket på vågen och när det gällde midjan var det verkligen på gränsen men var jag helt ärlig mot mig själv och släppte efter lite på måttbandet så var det en cm för mycket där också. Så det får nog bli en sista lite mer strikt vecka för att kunna frossa lite nästa helg och helgen därpå. Målet satte jag ju dessutom tänkt på hela terminen så jag har ju egentligen ingen tidspress. Ska försöka att inte ge efter och frossa så mycket att det börjar peka uppåt igen bara så kan jag nog köra lite stramare veckor om ett tag igen. Det låter kanske lite jojobantning över det hela men det är det inte. Jag är bara inte en person som vill begränsa mig till att alltid äta med måtta, typ en rad på chokladkakan istället för hela, eller en kanelbulle istället för fem. Och tanken med att få frossa är ju ändå att jag ska göra det rätt så begränsat och fortsätta med hyfsat nyttigt majoriteten av dagarna. Så skillnaden är inte så dramatisk som jag kanske får det att låta.
Jag var ju lite orolig över hur det skulle vara att fasta när jag kommit igång med jobbet ordentligt och framförallt när jag skulle behöva sitta med när alla andra äter i skolan. Det har faktiskt inte varit något som helst problem. Igår var det lite lite jobbigt för det var blodpudding till lunch. Det är nog topptre lunchen för min del i skolan och jag blev riktigt sugen på att äta. Men vid det laget var jag inställd på att köra träningen med killarna idag och tänkte därför att jag inte kunde fasta idag. Men det var bara jobbigt ett pyttetag innan jag verkligen bestämde mig för att jag skulle fasta. Jag hade med mig två morötter att äta på lunchrasten men jag glömde faktiskt det när jag kom tillbaka från matsalen så jag åt en när eleverna slutade klockan två och den andra sparade jag faktiskt till jag kom hem. Jag kan knappt påstå att jag kände av några hungerkänslor alls. Innan jag åkte till tinna mötte jag Kjell i centrum för att hinna träffa honom en liten stund eftersom han skulle jobba dygn idag. Han bestämde sig för att äta en pizza och då åt jag faktiskt lite av hans pizzasallad och smakade någon tugga av hans pizza. Inte heller det var särskilt jobbigt. Jag är glad över att fastedagarna går så bra som dem gör. Den enda gången det blivit lite jobbigt var faktiskt förra helgen. Jag fastade ju på lördagen och åt lite tonfisksallad på dagen. Så långt var det lugnt och när jag vaknade på söndagen var jag fortfarande inte hungrig. Jag hade tänkt att äta frukost just eftersom jag hade fastat men som vanligt snoozade jag så länge det bara gick och hann inte med det innan det var dags att åka till handbollen. Jag visste ju att det bara var en match och på vägen hem hade jag tänkt stanna på ip och springa. På vägen hem började jag dock må lite illa, typiskt illamående av att jag inte hade ätit som jag kunde få ibland när jag körde handboll hela måndagkvällarna utan ordentlig middag, inte åt någon frukost och cyklade till bällstaberg utan att äta något förrän det var dags för lunch. Det var 3-4 tillfällen som jag mådde riktigt illa lagom till lunchen då.
Jag bestämde mig därför för att åka hem och skippa löpningen och istället laga lunch direkt. Det var nog rätt beslut för det tog säkert en närmare två timmar för mig att i små bitar stoppa i mig pyttipannan jag gjorde. Jag kände mig nästan bakis där jag låg i soffan och tog en tugga var femte minut. Men sen mådde jag prima igen. Nog om det!

Ikväll spelade real mot villa real och det blev oavgjort. Vilket vi egentligen ska vara glada över om man ser till matchen. även om vi blev snuvade på en klockren straff (tycker dock att det är lite rätt åt dimaria för han filmar ju en hel del och då tycker jag nästan domarna kan få släppa en del, synd bara att vårt lag blir lidande) Villa real var bra tycker jag. De kändes taggade och inspirerade, till skillnad från real som såg rätt tama och osamspelta ut. Undra hur många felpassar det var den här matchen från vår sida. Visst flera säkerligen på bra press från hemmalaget men också många riktigt konstiga felpassar. Jag saknade verkligen flera spelare, de skadade i backlinjen hade verkligen behövts och likaså alonso. Tycker att det var katastrofalt i samarbetet mellan mittfält och backlinje. Självklart saknade jag även casillas men som sagt gör ju lopez det bra (förutom vid 2-2 målet) och varför ska man ändra ett vinnande koncept. Özil känns ju tråkigast att sakna för där vet man ju att det inte finns någon chans att han kommer tillbaka och honom tyckte jag så bra om.
Kul för Bale att få göra mål i sin första match för klubben men annars tycker jag inte han gjorde en bra match. Hoppas han blir varm i kläderna snart. Idag var det ju iof inte många alls som gjorde en bra match. Hoppas det går bättre på tisdag! Då kommer jag självklart sitta bänkad, jag har dessutom hört rykten om att min favorit får stå då och det vill jag ju inte missa för alla pengar i världen.
Nä nu ska jag nog titta på lite pll igen. Snart är säsong två slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0