Anar ett mönster

Helg eller tisdag, annars skrivs det inget här :-) Idag är det ingen vanlig tisdag för idag är det konstigt nog match. Jag tyckte det var skönt i helgen då jag fick lördagen fri från handboll men jag är inte riktigt nöjd med det nu, skulle inte ha något emot att ha en lugn hemmakväll att se fram emot och dessutom mår jag lite illa av nervositet som det är nu. Fast jag ser fram emot det lite faktiskt, det är ju match som är det allra roligaste med handbollen. Jag hoppas verkligen att jag spelar bättre idag än sist för då var jag katastrofalt dålig.
Jag brukar se vad veckans matsedel har att erbjuda och fundera över hur mina dagar ser ut på söndagkvällen och då bestämma mig för eventuella fastedagar. Jag har ju släppt efter lite på det hela och tanken är att jag kör 1-2 fastedagar beroende på hur det passar. I söndags konstaterade jag att det kanske inte passade superbra med två men bestämde iaf att jag skulle köra fasta på tisdagen och eventuellt på fredag. Det var inte förrän igårkväll som jag kom på att jag ju har match och att jag kanske inte borde fasta idag då. Jag velade lite men tänkte att jag ju hinner göra ett ordentligt mål med mat innan matchen och att det kanske ändå skulle gå bra då. Jag har lite svårt att tro att jag skulle prestera så värst mycket sämre bara för att jag inte ätit supermycket på dagen eftersom jag ändå skulle äta ett ordentligt mål mat i lagom tid innan. Men jag var faktiskt ganska hungrig idag och det var flera rätter som såg riktigt goda ut så det blev att jag åt lunch ändå. Borde väl börja på middagen om ett inte alltför långt tag eftersom jag ska till hallen sen.

Annars då... Killarna hade inte superflyt i helgen även om det inte heller kändes som samma oflyt just under matchen som vi rätt ofta kan ha. Vi spelade rätt bra tycker jag och ett tag såg det ut som om vi skulle vinna, tror vi ledde med fem eller sex bollar som mest men de sista tio minuterna föll vi rejält. Bolton höjde sig en aning precis samtidigt som vi började spela sämre och det gav dem massa energi samtidigt som vi blev lite paralyserade och stressade på samma gång. De fick igång sin publik ordentligt så jag hörde knappt själv vad jag tänkte och ännu mindre hörde ju killarna av det vi försökte meddela. I de lägena hatar jag verkligen att inte kunna ta time out. Vår otur med skador fortsätter och jag tycker så synd om de killar som är drabbade, och synd om laget som såklart blir lidande. Skulle det inte vart för alla skador (de senaste åren) och sjukdomar skulle vi vara någon helt annan stans i utvecklingskurvan det är jag säker på. Det gör ju att kvaliten på träningarna ofta blir drabbad och vi kan aldrig riktigt spela ihop oss och få ett härligt flyt i laget. Men alla kämpar iaf på och förhoppningsvis vänder det någon gång.

I helgen ska vi till skövde, ska bli otroligt kul! Vi åker direkt efter killarnas match på lördag och sen lär det väl va full rulle. På fredag ska jag nog mest bara ta det lugnt, tror jag ska jobba ett tag på eftermiddagen för det är showfredag på fritids mellan kanske 15 och 16 och jag har flera elever som bett mig stanna för att titta på deras uppträdande. Skulle va skoj.

Vi har bokat biljetter till Australien så nu gäller det att börja planera och kika runt en del. Vi kommer ju bara hinna vara där två veckor och några timmar är ju självklart vikta till det bröllop vi ska på. Med tanke på landets storlek (och avståndet dit bort) känns det lite snålt med två veckor men det är inte så mycket att göra åt.Istället får vi ju helt enkelt göra lite efterforskningar och lägga upp en bra plan för att få ut max av resan. Jag och Kjell tänker väldigt lika i väldigt mycket men det finns några saker där vi tänker rätt olika. När det gäller ekonomi och förhållningssätt till pengar så fungerar vi väldigt bra ihop vilket såklart är väldigt skönt. Men samtidigt brukar vi även resonera helt olika just när det handlar om vilka summor som är rimliga att spendera på olika saker. Jag är ofta (absolut inte i vissa lägen) väldigt snål och har väldigt svårt att spendera stora summor i de lägen jag tycker att det är onödigt medan Kjell absolut inte har ett problem med att göra av med enorma summor på saker bara det är något han verkligen vill ha. Igår diskuterade vi ett köp av en bärbar dator till mig. Jag tycker att 5000 är ganska lagom för en dator som jag säkert kommer använda en hel del men som samtidigt bara är en av flera datorer i hemmet. Kjell tycker att kvalite och prestanda är viktigt och lägger mer än gärna ut det dubbla. Vi köpte två billiga och stora backpack-ryggsäckar i Thailand för snart två år sedan, innan afrikaresan pratade han om att köpa nya för massa pengar men jag tyckte det var onödigt eftersom vi redan har ett par. Han vill vara säker på att vi har ryggsäckar med riktigt bra kvalité medan jag tycker att vi kan ju använda de vi har tills de går sönder. Jag fick då som jag ville och de klarade ju resan hur bra som helst, tror dock inte jag kommer få som jag vill till nästa resa, eftersom han verkar rätt bestämd och jag inte kommer tycka att det är värt massa tjafs och energi. Jag tror att ett mellanting mellan våra åsikter nog skulle vara det bästa och som tur är vi rätt bra på att kompromissa så det blir ofta just ett mellanting. Jag tycker väl iof att mitt sätt att avgöra vad som är en rimlig summa är aningen vettigare än hans för annars skulle jag väl inte tycka och göra så men det som han verkligen gör bättre än mig är all tid han lägger på efterforskningar. När det gällde flygbiljetterna var det såklart tidsschemat som i första hand fick styra. Vi kunde bara åka på torsdagskvällen och ville flyga hem lördagen den 1/3 vilket gjorde att vi såklart fick ett begränsat urval av flygbiljetter. Men sen så är det till viss del flygtiden som spelar roll för mig och kanske främst priset. Skiljer det bara några timmar tycker jag att det max är värt några hundra medan det såklart kan vara värt lite extra pengar om man tjänar flera timmar. Kjell tycker nog att någon timme kan vara värt väldigt mycket pengar men som tur var var typ det billigaste alternativet även det snabbaste. För mig slutar det det men det gör det inte för Kjell. Han vill gärna läsa på och jämföra olika flygbolag. Han kan läsa i timmar om bolagen, olika åsikter från andra som flugit osv. Samma sak nu när vi (läs han) tittar på ryggsäckar, han letar i timmar på olika sidor och läser på om märken, varianter och annat så han verkligen blir en expert innan han tar ett beslut. Jag kanske går till en butik och väljer första bästa väska, först och främst baserat på priset och sedan hur den ser ut. Tänk vad bra det är att alla är olika, det skulle va bra tråkigt annars om inte annat.

Nu är det nästan 3 veckor kvar innan jag får höstlov och sedan är det kanske sju veckor kvar till jullovet och sedan är det bara lite mer än en månad och så åker vi, så lyxigt och kul ska det bli! Och det bästa av allt (förutom det faktum att jag faktiskt ser fram emot att jobba mellan all ledighet) är nästan att när jag sedan kommer hem har jag ett påsklov att se fram emot inte allt för avlägset och sedan ett nytt sommarlov.

Kommentarer
Postat av: Tinna

Åååå avundsjuk tjej ! Du får ju alltid låna min väska om du vill och inte känner att du behöver en ny. !!

2013-10-08 @ 22:58:58
Postat av: Tinna

Åååå avundsjuk tjej ! Du får ju alltid låna min väska om du vill och inte känner att du behöver en ny. !!

2013-10-08 @ 22:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0