Slut på det roliga

Jag är lite ledsen faktiskt över att lovet är slut. Jag hade så många planer och tankar om vad jag skulle hinna med och jag fattar seriöst inte vart tiden har tagit vägen. Jag har varit helt ledig i fyra dagar men inte hunnit med någonting alls nästan. Det som jag iaf har gjort är tränat varje dag vilket känns bra och så har jag pysslat lite med mitt Afrikaalbum som är några sidor ifrån att vara klart (det kan ju dock betyda att det är år ifrån att bli klart för rätt vad det är slutar jag bara trots att det inte är helt klart men vi får väl se). Jag har även fört över alla ljudböcker jag hade lånat och borde lämnat tillbaka till biblioteket för ett bra tag sedan, det tar så mycket längre tid än man tror. ja och där tog det typ slut. Jag känner mig faktiskt inte heller ett dugg utvilad eller fylld av ny energi. Som tur är har jag helgen kvar på mig att verkligen rycka upp mig. För nu har jag en del att bita i framöver, både när det gäller jobbet men även privat med olika projekt och grejer jag ska få gjort. Mycket är roliga och positiva saker men även dem kräver tid och energi. Imorgon är det iaf bortamatch i Gävle som gäller. irriterande är det att den inte börjar förrän klockan fyra och real spelar match på kvällen vilket jag inte vill missa. Jobbigt är det också att jag har fått för mig att vi kommer vinna. Jag måste få bort de tankarna innan det är match så inte hela alltet går åt h-vete.

Ikväll var jag på middag hos mamma. Alltid lika underbart gott och alltid lika trevligt. Jag tycker verkligen om min familj! Tråkigt var det för att min syster inte kunde komma men å andra sidan slapp jag ju äta icke-kött så allt har iaf något positivt med sig. henne får jag försöka träffa snart ändå.

på söndag ska jag träffa Karin. Vet inte vad vi ska hitta på eller var vi ska vara men det spelar egentligen ingen roll heller. Det är alltid lika härligt att träffa henne.

Som ni kanske märker överlevde jag onsdagen. Det var riktigt skoj att spela fotboll igen även om jag såklart var helt lost på plan för det mesta men förhoppningsvis kommer det bli bättre och bättre. Min plan är nog iaf att prova lite till. Onsdagar passar rätt bra, tror inte jag kommer träna söndagarna men det verkar ju som om det är rätt okej om man kommer lite då och då när det passar. Superkul var det sen på torsdagen att tinna var med på handbollen, som jag har saknat henne där :-)
Efter fotbollen på onsdagen blev det mer fotboll i form av liga-match. Real mötte Sevilla och vann rätt övertygande faktiskt. Det blev ett riktigt målkalas och jag har för mig att den slutade 7-3. Jag tycker vi släpper till på tok för mycket bra lägen men den här matchen skapade vi ju ännu mer som tur var. Det var några riktigt konstiga beslut från domaren och jag undrar faktiskt vad ramos har gjort för att förtjäna alla sina gula och röda kort han får. Nu snuddade han vid en kille och det blev straff och gult kort. Det var säkert väldigt skönt för både bale och benzema (och även ronaldo säkert också) att göra mål så det var ju skoj. Roligast var nog ändå att äntligen få se Alonso på plan, han har varit enormt saknad. Nu hoppas jag på ny vinst och ännu stabilare spel imorgon.

oj vad jag svamlar om än det ena än det andra. Är nog dags att avrunda detta röriga inlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0