Snart dags att packa

Åh vad jag är glad över att mina underbara vänner är här igen. Jag har haft ynnesten att träffa någon av dem varje dag sen de kom hem. Höjdpunkten var ju igår när jag fick träffa alla tre och dessutom äta massa god mat och onyttigt på det.
Eftersom vi hade match, som vi förlorade med en boll, snacka om jämna matcher. en vinst med ett, en oavgjord och en förlust med ett, blev det en sen middag. Eftersom jag firade att de var välbehållna och nära mig igen så blev det en hel del onyttigt, tyvärr tog inte allt slut utan det finns lite godis kvar, tre singoallakakor och en del kladdkaka och grädde med. För tillfället sitter jag med allt inom syn och lukthåll och har inte varit så här frestad att bryta mitt löfte till mig själv på hela tiden men det ska jag verkligen inte. Borde dock äta något för jag har ju varit igång hela dagen och inte ätit särskilt mycket. Jag blev lite sen idag men tog faktiskt cykeln ändå. Var på jobbet strax före åtta och det bar direkt av till en bondgård. Det var en mysig och härlig dag där, vi hade ju verkligen tur med vädret. Till lunch blev det en liten förpackning med fruktyoughurt, vad kan det va i en sån, 125 g kanske och två mackor och ett äpple. Sen full rulle tillbaka till skolan för sista lektionen och sedan stressa vidare till Karby för ett möte med mitt nätverk på jobbet. Där hade jag nästan räknat med att få en stor smörgås som vid tidigare tillfällen men istället bjöds det på lite frukt. Så jag åt ett äpple till och fyra vindruvor. Sen fick jag skjuts tillbaka till jobbet, bytte om och hoppade upp på cykeln när klockan var strax efter fem. Till centrum där vi köpte matchbiljetter :-) kan inte riktigt förstå att vi åker imorgon! Sen snabbt upp till ip där tinna fått vänta ett tag. Vi sprang femman och även om det gick typ en minut långsammare än sist så är jag nöjd för jag var inte helt slut hela tiden och vi gick inte i mördarbacken. Dessutom fick jag se tre av mina gamla elever och det var ju helt underbart även om det gjorde ont i hjärtat av saknad.
Cykel hem och nu sitter jag här i soffan och är lite förundrad över att jag inte är hungrig med tanke på att det jag ätit på hela dagen är typ det jag normalt skulle kunnat äta till frukost om jag nu skulle få för mig att göra det. Men jag är grymt sugen på det som står framför mig och jag ska väl snart gå och laga något att äta.
Har en del att göra ikväll och en del som jag måste hinna med imorgon på jobbet innan jag slutar. Jag inser att jag helt enkelt måste cykla extra tidigt till jobbet imorgon men det ska jag väl överleva.
Jag måste packa klart ikväll innan jag går och lägger mig för imorgon kommer jag ha tillräckligt att tänka på. insåg nyss att jag tvättade håret igår och därför inte bör göra det idag men helst inte vill behöva göra det i Spanien så funderar på om jag inte ska göra det ändå nu. Varför tänkte jag inte på det igår och struntade i att tvätta det då förbannar jag mig själv. Det är så mycket jag borde hinna med och klockan går så oförskämt fort just nu känner jag. Därför borde steg ett vara att sluta blogga och göra något av alla saker jag måste göra.

Det får helt enkelt bli så insåg jag nu när jag kom på att datorn som jag hade itunes på och brukar använda för att få över ljudböckerna till mobilen inte är i funktion för tillfället och jag helst vill föra över minst en ljudbok ifall den jag lyssnar på just nu skulle ta slut.

Hoppas hoppas hoppas att helgen blir toppen. Mycket beror ju på resultatet men jag börjar äntligen få en dålig känsla inför matchen så nu tror jag inte jag kommer behöva bli besviken. De kommer ju såklart förlora vilket kommer vara tråkigt men då vet jag iaf att det bara blir en bonus om något annat skulle inträffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0