Långhelg

Den här våren tycker jag har känts ovanligt röd. Nu är det långhelg som väntar och jag tycker att det precis var påsklov och innan det sportlov. Det är inte klokt vad lyxigt det känns. Jag hoppas att vädret dagarna framöver trotsar prognosen en aning till det bättre. Igår och idag har det ju känts som sommar och då är det ju inte länge sedan man fick skrapa rutan jämnt och ständigt. Det är så härligt att se hur allt och alla får härlig ny energi av solen. Vi är ofta ute första lektionen på onsdagarna, iaf minst en gång i månaden då vi även tar en månadsbild och tittar närmare på naturen och försöker hitta likheter och skillnader från gång till gång för att följa och få förståelse för naturens årstidsväxlingar. Idag var det ju perfekt att vara ute för det är massa små knoppar överallt och insekter och myror som kryllar fram på stigarna. Det händer så mycket på bara några dagar när det väl sätter fart.
Igår började vi öva på våra två sånger till avslutningen och jag kan säga att sommarkänslan är rätt total för tillfället.

Igår spelade vi match mot AIK. kan knappt minnas att jag någonsin mött dem tidigare i handbollssammanhang. Tydligen spelade vi träningsmatch mot dem i höstas men den var inte jag med på av någon anledning. Jag kan väl inte påstå att vi spelade särskilt bra igår men tack vare att alla kämpade på bra så lyckades vi vinna ändå om än med minsta möjliga marginal. Kicki och Sina tycker jag var matchvinnarna och själv är jag inte direkt nöjd med min egen insats. Inte heller riktigt missnöjd även om det är en hel del saker som jag blev irriterad på mig själv över under matchens gång. En sak är jag nöjd med och det var ett avslut i andra utifrån. Jag hade en ovanligt sur och gnällig motståndare emot mig och varje gång jag kom fram satte hon två raka armar i bröstet eller ansiktet på mig och gav mer än gärna en härlig efterknuff också. Några gånger i första hängde hon på mig bakifrån men fick som mest en varning, iaf när jag var inblandad. i andra märkte jag att hon blev mer och mer defensiv på mig och jag tänkte föreslå att Erik skulle sätta in någon annan på henne eftersom hennes försvarsstil inte passade min anfallsstil. Men jag gjorde inte det och bestämde mig istället för att anpassa mig och gick upp på skott, lyckligtvis satt den också vilket såklart gjorde att det kändes ännu bättre. I övrigt tycker jag att jag gjorde det okej, en hel del saker som jag borde gjort annorlunda men inga supermissar. Det är ju underbart att vinna och när matchen har varit helt jämn och även lite fördel till dem blir ju segerns sötma ännu ljuvligare. Att det dessutom var ett lag som konstant gnällde och skrek på domaren och filmade gjorde vinsten ännu viktigare faktiskt. Jag hatar att förlora men tål typ inte att förlora mot såna lag. De var inte riktigt lika dryga som skogås men inte så himla långt ifrån. Dock måste jag erkänna att jag nästan blev förvånad efteråt för de avslutade det hela bra genom att tacka ordentligt för matchen, då var det helt plötsligt ett annat och trevligare lag och det är ju kanske inte det lättaste när man precis förlorat med ett mål, starkt.

Nä nu ska jag hoppa in i duschen eftersom jag körde fyrtio minuter på crosstrainern innan jag började surfa. Färdigjobbad och tränad före fem känns inte helt fel måste jag säga. jag har faktiskt varit sjukt duktig, tycker jag själv, de senaste dagarna och hållit mig strax under det tillåtna kaloriintaget per dag (kan tänka mig att det skiter sig idag när jag ska äta min supergoda ostsås och måste äta popcorn eftersom real spelar, jag vill ju inte ha en förlust på mitt ansvar liksom, så idag blir det väl ungefär det dubbla kaloriintaget mot vad min app säger att jag får äta) och förra veckan tränade jag faktiskt alla sju dagar. På söndagen kände jag mig ganska omotiverad och seg och tyckte också att jag hade all rätt i världen att inte träna med tanke på att jag gjort det alla andra dagarna den veckan, men rätt vad det var fick jag en impuls att ge mig ut på årets första runda i skogen. Jag tänkte först bara köra 2,6:an som mjukstart men ändrade mig till att ta mig runt femman med tillåtelse att gå om det skulle bli jobbigt, vilket det blev i mördarbacken. Jag sprang på liknande tider som förra sommaren så hade jag haft ork och kraft i backen hade jag nog fått en tid som jag kunde varit riktigt nöjd med. Nu vart den helt okej. Jag tycker nog ändå att det var över förväntan men ibland var det verkligen riktigt plågsamt så att jag var mm från att stanna. Det var väldigt härligt på två sätt, dels kändes det riktigt somrigt eftersom jag sprang i shorts och t-shirt och det var varmt samt att det kändes så bra att ha det gjort såklart som alltid när man sprungit.

Nää in i duschen var det ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0