Snart helg igen

Det är verkligen galet hur fort tiden går. Och när lovet var slut och jag kikade lite i almanackan såg jag att det var fyra veckor till påsklovet (minus långfredagen), och att det sen är typ tre och en halv vecka innan det är första maj och veckan därpå är det kristihimmelfärd och sen fyra veckor kvar till nationaldagen och ytterligare en vecka till skolavslutningen. Helt vansinnigt!

Det här har varit en väldigt bra vecka på många sätt. I tisdags åkte jag hem till Lili för att se den superviktiga matchen mot united. Kändes nästan som om det var final och innan matchen kunde vi konstatera att det kändes tråkigt att ett av dessa fantastiska lag redan skulle åka ut. Jag behöver ju inte säga vilka vi hoppades på. Matchen började inte alls bra. Inget av lagen kändes riktigt heta och viljestarka. Ett tag kändes det som om united var nöjd med 0-0 (vilket de såklart hade varit efter slutsignal eftersom det inneburit avancemang) men det var jobbigt att real kändes minst lika ofarliga och var tvugna att göra mål. Dessutom blev Man U bättre och bättre och det kändes fruktansvärt jobbigt. När det blev 1-0, på självmål efter enligt oss (och bara oss) misstänkt offsidesituation kändes det blytungt. Sen så kom ju den där omtalade situationen som kom att avgöra matchen. Nani blev utvisad. Först blev jag väldigt chockad för jag tyckte bara det borde varit gult. Det såg ut som att han inte hade en aning om att Arbeloa kom där och så illa träffad av sparken blev han ju inte heller. På reprisbilder såg jag hur det ser ut som att han först träffar och sedan trycker till lite extra istället för att försöka hålla in sparken som han borde ha gjort när han inser att han träffar någon med dobbarna före. Jag är ju glad och tacksam för utvisningen för utan den tror jag inte vi hade vunnit, helt omöjligt är det ju inte att vi hade lyckats ändå men innan utvisningen hade united verkligen full koll kändes det som och efter den var det som en helt ny match. Tycker nog både att motståndarna spelar rätt dåligt 10-11 men framförallt så gör mou några bra byten och real spelar helt plötsligt en annan fotboll. Måste säga att modric kommer in och gör det fantastiskt bra. Så här i efterhand är det ju tråkigt att det blev så stor grej av ett domslut återigen men nu äntligen verkar det lite som om realturen med domsluten har vänt. Jag är fortfarande lite kluven när det gäller utvisningen men med tanke på att vissa tycker att det var korrekt beslut trots att de är övertygade om att han inte gör det medvetet så kan jag ju tycka att det absolut ska vara rött eftersom jag tycker att det är rätt tydligt att han först inte är medveten om situationen riktigt men när han väl inser vad som händer passar han på att trycka till lite extra vilket såklart är väldigt fult. Det är inte många som uppmärksammat hur han trycker till lite extra men jag är glad att det faktiskt inte bara är jag som anser det. Ett tag var jag rädd att jag är så färgad att jag inbillar mig saker :-) Toppen toppen iaf att vi är vidare och heder till ronaldo som mådde synbart dåligt över att göra mål och kicka bort sin förra klubb från turneringen.

igår var jag hemma hos kicki. Vi lagade god mat och bara umgicks vilket var väldigt mysigt och trevligt. Det får vi göra om snart igen.

Idag var det en väldigt lyxig dag. Vi brukar ju ha förmånen att få komma hem till ett superfräscht hem varannan tisdag men eftersom Kjell hade ett möte med den där personen angående markanläggningen i tisdags så flyttade vi städningen till idag. Idag lämnade Kjell in sin bil på service så jag plockade upp honom på väg till jobbet och hoppade av vid jobbet och lånade då ut min bil till kjell. Han lämnade tillbaka den några timmar senare i ett helt annan skick än den varit tidigare. Jag har faktiskt inte grisat ner den totalt men jag har reagerat över att den varit väldigt dammig och lite smutsig invändigt och ganska skitig utvändigt. Jag har tänkt att vänta med utsidan ett tag eftersom vädret är som det är just nu men tänkte snart ta tag i insidan. Nu är den nästan lika fin som när jag köpte den och då var den ju städad och tvättad av experter. Kjell får gärna låna den fler gånger :-). Han hade inget att göra och ville fördriva tiden lite medan huset städades så han åkte till brandstationen och tvättade den. Och smörjde den med sånt som är bra som inte jag har någon koll på alls, men sken gjorde den verkligen när jag kom ut till den på eftermiddagen.

I helgen ska jag bara ta det lugnt, ska bli superskönt. Det enda jag har som är inplanerat är killarnas match på lördag i västerås. Nästa vecka ska jag på middag med några av mina närmsta kollegor från förra jobbet och det ser jag fram emot sjukt mycket. Vi är fyra som ska ses som jobbade på samma skola i höstas, nu är vi dock utspridda på fyra olika skolor och det ska bli skoj att höra hur alla andra har det på sina jobb.

Nu ska jag slå på ett till avsnitt av vänner (man kan verkligen se dem om och om igen hur många gånger som helst) och äta upp resten av fiskgratängen innan jag ska knyta mig för natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0