Sista seriematchen för den här säsongen

Killarna har hemmamatch idag, 17.35. Har ingen aning om hur många spelare vi har men jag vet att motståndet är bra tufft. Är dock riktigt sugen på en bra avslutning på den här säsongen, hoppas killarna är det med.
 
Jag har sovit väldigt dåligt de senaste två nätterna på grund av min j-la visdomstand som visst fått för sig att irritera min mun riktigt ordentligt. Nu har jag gett med mig och tagit smärtstillande och då behöver jag iaf inte sitta och böla men jag kan inte påstå att det är smärtfritt. Hela vänstra sidan av käken är öm och känns lite svullen. Jag tror bestämt mitt imunförsvar har nedgraderats rejält det sista året, eller så har jag helt enkelt blivit mycket kinkigare och känsligare. Inatt vaknade jag då och då eftersom det gör så fruktansvärt ont att svälja och klockan sju gav jag upp eftersom jag inte var dödstrött och därför inte kunde somna om trots smärtan. Det kändes ju bättre när jag gått upp, tror munnen vattnas mer när man ligger ner och nästan bra när värktabletten började få effekt. Morgonens höjdpunkt uppenbarade sig någon timme senare när jag och tinna äntligen lyckades ha tid och internet samtidigt och kunde skypa.
 
Efter det gick jag ut på förstukvisten och åt lite samtidigt som jag satt i solen och lyssnade på en ljudbok. Superskönt.
 
Kvällen bjuder på 18-årsfirande och jag kan ju såklart inte låta bli att tänka på mitt 18-årsfirande och bli typ skakis av att inse att det är elva år sedan, iof känns just det tillfället faktiskt lika avlägset. Annars kan jag ibland tro att det typ är två år sedan jag gick i nian ungefär. Att det faktiskt känns som om det är lika länge sedan som det är tror jag beror mycket på att jag firade med vänner som jag var ganska nära då under en ganska kort period men som jag knappt har pratat med alls sen studenten med något enstaka undantag. Jag känner mig dock absolut inte som en snart 30-åring, det känns lite jobbigt men framförallt overkligt att jag är så till åren kommen som jag faktiskt är. Så kommer det kanske alltid kännas. Jag är nöjd med mina år, alla mer eller mindre såklart. Framförallt är jag nöjd med min utbildning och mitt yrkesval, jag ser så mycket utmaningar och utveckling om jag blickar framåt i mitt yrkesliv och det känns så oerhört roligt, spännande och intressant. Det är skumt det där för samtidigt som jag längtar till framtiden så vill jag att tiden ska stå still så jag hinner njuta av allt som jag har runtom mig och inom räckhåll just nu när jag är i denna fas i mitt liv, samtidigt som jag ibland kan avundas killarna och längta tillbaka till den tiden i mitt liv. Tror helt enkelt jag ska vara väldigt tacksam över det för det betyder ju helt enkelt att jag har haft det sjukt bra, har det sjukt bra och att framtidsutsikten är ljus :-)
 
Åter till kvällens firande. Kommer åka direkt från killarnas match så det gäller att vara redo för kvällen då. Förut pratade vi om trevligt umgänge, kanske lite spel och utgång på tegel, vet inte om planen har ändrats eftersom många i bekantskapskretsen fått ändrade planer iom den fantastiska nyheten om kval imorgon. Jag tvekar lite fortfarande men jag tror jag närmar mig ett beslut om att ta bilen eftersom jag misstänker att jag kommer vilja ta en tablett igen snart och jag med min motvilja mot tabletter (även om jag just nu är sjukt tacksam över dess effekt) bör nog inte blanda sånt med vingelvatten. Insåg precis nu att jag inte alls vet vad jag ska ha på mig och är väldigt övertygad om att jag inte kommer hitta något jag ser fram emot att dra på mig. Tycker verkligen inte att jag har några fina kläder alls för tillfället. Hm får se vad jag kan leta fram.
 
Imorgon är det som sagt kval, det ser jag fram emot väldigt mycket och jag hoppas att herrarna gör en riktigt bra match. Annars är det inte mycket inplanerat vilket är skönt. Sen är det fyra arbetsdagar kvar och så väntar ett härligt lov, å efter det är det bara lite mer än en månad kvar så kommer mina backpackers hem igen :-) Då väntar grillmiddagar och spelkvällar. Kanske blir det en liten tripp till madrid där i krokarna också. Jag lovade nästan mig själv att jag skulle åka nästa gång de gick till final i spanska cupen sist de vann den. Jag vill inte gå miste om att vara på cibeles för firandet om det nu mot all förmodan skulle kunna bli en vinst där. 
 
Det här med att vakna tidigt ställer ju till det lite när det har med matvanor att göra. På helgerna brukar jag bara äta två mål mat, typ lite lunch och middag. (som på vardagarna då insåg jag nu) Men idag när jag vaknade var jag rätt hungrig vilket jag iof brukar vara efter en kalasmiddag kvällen innan. Karin var här och såg på fotboll och vi åt fläskfile med bakad potatis. Så direkt när jag och tinna lagt på tog jag ju fram resterna av salladen och åt upp den, men nu börjar jag bli hungrig igen och eftersom det är samling om tre och en halvtimme hinner jag ju inte med två mål mat och jag ska ju iväg direkt efter matchen och det känns lite tidigt att äta middag klockan halv två.  Hm undra om det kan finnas något gömnt ngnstans som kan mätta en liten stund så jag kan äta middagen halv fyra? Ska nog leta lite i skåpen och lådorna...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0