Middagen slukad

Sådär ja, typ fem över tolv slank sista hot dogen ner i magen. Jag har inte tränat hela måndagsträningen på lääääänge och jag tror jag kommer känna varför imorgonbitti. Ångrar mig lite just nu men det beror inte på att jag kommer vara trött. Jag tror jag är lite dum i huvudet ibland för på fotbollen som vi värmde upp med kom jag in i en situation som jag visste att jag var lite sen in i och ändå fick jag för mig att försöka komma först på bollen. Louise gjorde precis samma sak och det resulterade i att båda missade bollen och sparkade ihop rejält istället. Såklart med min vackra stortå först. Hur länge hade jag den hel och fin utan att den på något sätt plågade mig? En månad kanske. Kommer inte ihåg när det var men jag fick en ny blånagel för ett tag sen. Den här gången gjorde det dock inte ont alls så jag hoppades att det skulle gå mycket smidigare att tillfriskna den här gången. Första gången var ju för några år sedan då jag krockade rejält med min fot mot en annan fot och det gjorde plågsamt ont, ungefär som idag möjligtvis lite värre sist. Sen var det ju rätt lugnt medan jag väntade på att nageln skulle lossna och medan den nya nageln växte ut men när den nästan var fullvuxen fick jag ju plågsamt ont så fort jag snuddade ngt eller hade på mig skor typ. Det är jag rätt säker på berodde på att den nya nageln var helt missformad och ihoptryckt. Jag hade förhoppningen om att en ny frisk och fin nagel skulle växa ut den här gången eftersom jag knappt kände när jag fick blånageln den här gången. Men det kan jag nog glömma nu. Jag trodde den snart skulle ramla av men smällen idag har nog fördärvat nästa nagel rätt rejält. Blä!

Men men, en nagel är ju inte hela världen. Nu är det tre dagar kvar och så är det underbart påsklov. Jag har det allt bra jag. Nu har jag arbetat mer än halva terminen och det har gått så fort. Samtidigt känns det som jag har känt eleverna väldigt länge, på ett positivt sätt. Nää nu ska jag borsta tänderna. Kan ju glatt iaf säga att smärtan i munnen börjar gå över. Idag har det varit helt okej faktiskt. Skönt att jag slapp boka akuttid hos tandläkare, kanske kan passa på att gå och klippa mig istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0