Mellodags :-)

Jag sitter hemma och slappar, zappade lite mellan kanalerna och kom på att melodifestivalfinalen är ikväll. Har inte haft en tanke på att se det och har ju inte någon aning om vilka som är med och tävlar. Har nog uppfattat att någon från lilla v-tuna är där men ungefär där slutade min koll. Å jag vet att mina elever inte kommer prata om annat på måndag så jag tänkte att det inte skadar att skaffa sig lite koll på läget. Så eftersom jag inte hade något annat bättre för mig slog jag på det på tv och har suttit vid datorn och surfat sen dess. Är nog första gången sen jag bodde hemma som jag kollat så här mycket på det faktiskt. Är inte imponerad men det hade jag inte räknat med heller. Nu känner jag mig rätt färdigsurfad och överväger att slå på en mer underhållande kanal. Vi får väl se om melodifestivalen ryker eller inte.

Idag har jag varit i västerås med killarna. Vi förlorade stort vilket känns som standard mot västerås men jag tycker ändå vi gjorde en bra match, iaf första halvlek. Det blev 35-21 och 21 mål är jag nöjd med för jag tycker västerås brukar göra det bra bakåt och gjorde det idag med men vi hade bra avslut utifrån 9m i första halvlek och anfallet blir stadigt bättre tycker jag. 35 är aldrig kul att släppa in och det irriterande är att jag inte tycker vi var jättedåliga bakåt. De fick göra några lätta mål på kontringar och snabba avkast och i början av andra spelade de 4-2 vilket vi fick stora problem med men men. Det blev mycket frustration i laget när många domslut kändes konstiga och jag är glad över att alla ändå höll huvudet kallt och fortsatte kämpa. Dessutom hade vi ju en halv avbytare bara och de flesta spelade hela matchen och att man ändå pallade trycket tycker jag var bra.

Nu är jag i stort sett frisk, det enda som återstår är att mina ögon ska förstå det och hänga med. Jag har haft glasögon fler dagar den senaste månaden än jag haft sammanlagt de senaste fem åren säkert och jag gillar det inte. Jag är röd i hela ögonen och ser nog ut som om jag gråtit floder eller nått. Folk kommenterar inte hur röd jag är så jag antar att de tror att jag är ett känslomässigt vrak.

Damerna åkte till Ludvika och förlorade tyvärr, herrarna hade ju en viktig match mot huddinge och förlorade också tyvärr, hoppas verkligen dom vinner sin sista match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0