Då var det roliga slut

sista timmarna på sportlovet är här. Jag hade gärna velat ha några dagar till ledigt nu när jag äntligen börjar bli mig själv igen men det ska faktiskt bli kul att komma tillbaka till jobbet igen. Tur att det roliga blir avbytt mer ännu mera roligt.

Idag har jag mest tittat på friidrott och sytt upp gardiner. Jag blev inte klar med alla mina saker på listan (som var rätt kort) men jag har inte dåligt samvete för det för jag låg halvt däckad i flera dagar faktiskt och det har varit skönt att bara göra det jag har haft lust till. Har tillbringat ganska många timmar med att bläddra igenom foton faktiskt och äntligen kommit en liten bit på väg när det gäller att välja bilder till tavlor. Sist valde jag bilder från vår resa till grekland förra året och jag njöt av att se på bilderna. Vilken resa det var! Jag tror vi var borta ungefär tio dagar men vi hann med så sjukt mycket. Den resan var verkligen perfekt och hade allt i en härlig mix. Vi fick sol, bad, mat, sevärdheter både turistiga och stora men även små nästan bortglömda som betydde mycket för oss just därför och för att vi fick uppleva dem helt ensamma.
Att titta på bilder från andra resor gör ju att man triggas lite extra inför en ny upplevelse och jag ser verkligen fram mot nästa äventyr. Vi har pratat om 3-4 veckor i Afrika i sommar och det tror jag verkligen kommer bli underbart men jag känner mer och mer att tre veckor nog är lagom. Med tanke på att tio dagar i grekland nu i efterhand känns lite som tre veckor, eller att Island/kanada i typ fyra dagar känns som över en vecka tror jag vi kommer hinna med tillräckligt på tre veckor och jag vill ju inte längta hem alltför mycket :-) Det blir säkert bra oavsett.

På tisdag kommer en tjej hit och ska titta lite på tomt och uppfart och komma med en offert på det hela så då vet vi förhoppningsvis lite mer om vår kommande budget också.

Igår hade vi ju match mot Åkersberga. Jag kände mig rätt lugn innan och eftersom vi inte har så mycket att slåss för i tabellen kände jag att jag nog skulle kunna ta det lugnt under matchen utan problem. Men när vi väl var där och jag såg att de saknade några spelare så blev jag sjukt taggad och började frukta att jag inte skulle kunna lyssna på min kropp. Men så fort uppvärmningen började insåg jag att jag inte hade något val riktigt. Jag kunde inte röra på mig, det var helt sjukt hur seg kroppen var. Och jag hade sjukt ont överallt eftersom jag var så stel, dessutom var reaktionsförmågan helt skruvad. Jag såg att bollen var på väg mot mig men tittade liksom bort och hann inte få upp händerna för att kunna ta den. Jag kan tänka mig att det var ungefär som att försöka fånga en boll när man har druckit bra mycket för mycket. Som tur var blev det lite bättre och bättre ju mer av uppvärmningen som gick men jag märkte av det när jag spelade matchen också bara inte lika mycket.
Det märktes rätt ordentligt att jag inte var i skick att spela och jag är glad för att Sebastian respekterade det. Jag hoppade in när de andra inte orkade och behövde vila i några minuter. Tror inte jag spelade mer än kanske max femton minuter och ändå är det nog rekord för hur många mål motståndarna lyckades göra som var mitt fel. Helt katastrofal tycker jag inte att jag var men jag kan ju inte påstå att jag tillförde något till spelet tyvärr. Iof var det skönt på så sätt att jag kunde sitta på bänken utan att behöva må dåligt över att jag inte var på plan och hjälpte mitt lag. Att vi rätt tidigt var körda i matchen hjälpte ju till att jag inte kände mig mer sugen på att gå emot kroppen än vad jag redan var. Jag var rädd att jag skulle få sona ordentligt för det ändå för under och direkt efter matchen mådde jag piss. Men jag stressade hem och när jag kom hem var det ju direkt el clasico och någonstans där insåg jag att jag mådde nästan lika bra som innan matchen, skönt.
När matchen blåstes av mådde jag tom bättre av förklarliga skäl. Real stod som segrare med 2-1 mot ett ifrågasatt Barcelona. Dessutom hade real vilat 6-7 spelare från startelvan och att ändå kunna vinna mot Barcelona kändes riktigt skönt. Sen så är det ju synd att domaren återigen hamnar i fokus och att spelarna efter slutsignal återigen har svårt att kontrollera sitt humör. Jag tycker att det borde ha varit straff, jag hade varit tokig om inte real fått straff i det där läget. Men domaren friade och jag tror och hoppas faktiskt att det beror på att Adriano förstärker en del så att det ser onaturligt ut hur han flyger och domaren därför antar att han filmar som han gjort så många gånger förr. Jag tycker ändå att det borde ha varit straff men jag är faktiskt glad att det inte blev det för det hade varit väldigt snöppligt med en straff och 2-2 på övertid när faktiskt real varit det bättre laget och förtjänade att vinna. Sen så skulle jag såklart föredra om domarinsatsen skulle vara klanderfri men det är den ju aldrig och det känns faktiskt skönt att det för en gångs skull var real som fick fördelen och barca motgången. I övrigt tycker jag domaren blåste lättare friskpark åt de blåröda men just i det avgörande läget vägde det över till reals fördel. Läste ett referat av ett barcafan och han tyckte helt klart att domaren hela tiden dömde till fördel för real och att real spelarna filmade otroligt mycket hela matchen, tänk att man kan tycka och se så olika när det handlar om samma match. Men han avslutade faktiskt med att skriva att han tyckte det var ett rättvist resultat vilket jag tycker är stort när man kan erkänna som motståndarfan och dessutom skönt också för då får jag min känsla av rättvist resultat stärkt.

För övrigt så vill jag bara skriva att jag tycker det är grymt kul med alla härliga insatser av svenskar i friidrotts-em. Det är många som imponerat och det känns som om friidrottsungarna som sett och beundrat kluft, kajsa, holm, mfl har vuxit upp lite och nu är redo att ta idrottsvärlden med storm :-) Skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0