Sommaren är skön

Vilket toppenväder till långhelgen, kunde ju inte varit så mycket bättre hittills. Igår hade jag en fantastisk nationaldag. Jag började med att sova ut och sedan jobbade jag lite på altanen. Inte helt fel att analysera matteprov och fylla i matriser samtidigt som solens strålar gör hela kroppen lycklig. Jag jobbade max en timme och sedan fick jag chansen att bara slappa i solen ett tag också. Sen vet jag inte riktigt vad jag gjorde för helt plötsligt hade hela dagen gått. Jag pysslade pyttelite, såg på "we are marshall" och så var klockan typ åtta. Jag hade skjutit upp ett träningspass hela dagen och var verkligen inte sugen på att ställa mig på crosstrainern. Träningen blev dock äntligen av efter nio då Anna föreslog en promenad. Jag sprang ner, det var skönt för det gick rätt lätt. Ibland kändes det som jag flög fram nästan i förhållande med hur jag brukar lunka fram men det hade nog mest med asfalten och den i stort sett konstanta nedförs-lutningen att göra. Det var ganska precis tre km och sen gick vi några km vilket var väldigt trevligt. Jag hann även reka lite till på tisdag då jag ska ha frisbeegolf med de elever som valt det som elevens val. Promenader med härliga personer är underskattat.
Idag har jag varit ute på landet. Jag åkte till tinna efter att jag fått i mig en stadig frukost. Väl framme vid kanske elva var det ju högsommar och gassande sol och ingen av oss var sådär supersugen på att springa men vi kom överens om en liten runda och lite fys på det och även om det var väldigt jobbigt kändes det ju härligt efteråt när man kunde slappa vid poolen med gott samvete. idag smorde jag in mig ordentligt så jag tror att jag klarat mig undan en till jobbig bränna.
 
Ikväll kommer anna, lovi och filip hit för att se matchen. Vi ska grilla hamburgare men det tar några timmar innan maten är klar så jag har precis vräkt i mitt pyttipanna och stekt ägg, mums. Funderar på en liten powernap innan det är dags att hoppa in i duschen och städa lite grann. Fixade lite innan jag åkte imorse men det kan behövas ett antal minuter till om man säger så...
 
Det bästa av allt är att det bara är fredag idag och det är en hel helg kvar innan sista ruschen på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0