Juni.... underbart

Idag har jag sovit ut, jag ställde inte ens klockan eftersom jag tänkte att jag med gott samvete kunde sova bort HELA dagen eftersom jag var vaken större delen av natten. Vaknade utvilad efter åtta timmar sömn och har visserligen segat en hel del men också hunnit med en timme på crosstrainern och mått allmänt bra över hur jag lever mitt liv för tillfället.
Jag känner en så stark inre ro och är faktiskt nöjd med det mesta nu. Jag brukar göra det så det är väl inget nytt men jag tror att det blir lite extra påtagligt just idag när jag känner mig stolt över min kost och träning. Det kan gå lite i vågor men för det mesta är allt med mina mål och regler för tillfället positivt. Jag bestämde mig ju som sagt att leva lite hälsosammare efter påsklovet och det har jag verkligen gjort. Med få undantag, två extremdagar och några andra på gränsen, så håller jag mig inom ett vettigt kaloriintag i förhållande till vad jag behöver och hur jag tränar. Det känns bra även om jag ibland kan vilja svulla ordentligt och får sjukt sug efter att stoppa i mig en hel äppelpaj då och då. Jag tror jag kommer vara aningen försiktigare i framtiden faktiskt nu när jag har fått upp ögonen lite för det här med att räkna kalorier. Men jag kommer säkert inte vara i närheten av så här duktig större delen av mina framtida levnadsdagar. Men det som jag faktiskt är mest nöjd och glad över är hur jag tränar. Minst tre gånger i veckan hade jag som regel och det har jag väl aldrig varit i närheten av att bryta. Veckan när jag åkte till spanien blev det bara just tre pass, men det känns helt okej med tanke på att jag tränade mån-ons, åkte direkt efter jobbet på torsdagen, kom hem på lördagskvällen och hjälpte Karin att flytta på söndagen. De andra veckorna har jag tränat mellan 5 och 7 gånger och även om det inte varit värsta träningspassen så har det ändå varit någonting och det har inte varit superkämpigt att få det gjort. Jag hade som mål att leva mer hälsosamt och även om jag någonstans inom mig kanske drömde om att det skulle synas på kroppen så var det absolut inte därför jag gjorde det. Nu när jag har varit (enligt mig själv) så mycket bättre än vad jag hade räknat med kan jag ibland faktiskt bli lite besviken över att jag inte märker det mer på kroppen. Men i nästa ögonblick blir jag istället sjukt glad över att jag faktiskt märker liiiiiite liiiiite grann. Nu har jag varit igång i åtta veckor och det är bara två veckor kvar av min plan. På sätt och vis längtar jag till målet men ibland kan jag komma på mig själv med att nästan önska att det var några veckor till. Jag har inte bestämt mig hur jag ska göra när målet är här utan det får jag nog bara se hur det blir med helt enkelt. Men jag har bestämt mig för att jag ska träna bra i sommar (förutom när vi är i Afrika). Jag har sedan början satt skolavslutningen som slutdag för mina mål men jag är lite inne på att köra på tills vi åker, får se hur det blir. Eventuellt blir det en äppelpaj för mycket innan det, annars är det typ det första jag äter när vi kommer hem igen :-)

Bjuder avslutningsvis på en bild som inte alls har med saken att göra men som jag tycker mycket om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0