Solsemester

Den där bilden på bergsgorillan ville inte laddas upp men det kanske var lika bra så får alla ge sig till tåls till jag kommer hem och för över alla foton från systemkameran till datorn. Vi har tagit en hel del bilder, typ 32 gb och flera av dem tror jag att jag är väldigt nöjd med men sen är det massa bilder som typ ser likadana ut som kommer rensas bort när vi har granskat dem på större skärm.
Hittills har den här resan varit helt fantastisk på flera olika sätt. Den har varit ganska rörande också eftersom vi befunnit oss på platser där elände och missär inte går att blunda för. Lite dåligt samvete får man nästan över det sjuka överflöd vi har i jämförelse med de flesta här men samtidigt blir man ju också extra tacksam för det man har istället för att fundera på det vi saknar. Jag tror att jag har skaffat mig en ny dröm iaf. Sen jag var liten har jag drömt om att bli lärare vilket jag idag är. Det betyder inte alls att jag är klar för jag drömde lm att bli en fantastisk lärare och i min lärarroll kommer jag ständigt kunna utvecklas. Men en ny tanke och dröm dök upp medan vi åkte genom bwindis härliga landskap, en dröm som nog inte kommer bli verklighet någon gång snart om ens någonsin men nu har jag ett stort avlägset mål att sikta mot och då och då kanske ta små stapplande steg emot.
Bergsgorillorna och safari i lake manyara, serengeti och ngorongoro var helt makalöst. Vi gjorde en femdagarssafari och det var lagom, längre hade blivit lite segt eftersom det är lite samma djur man ser hela tiden. Vi såg the big five, men noshörningen såg vi bara ryggen av och det syntes inte ens att det var en noshörning så hade det inte varit för att de andra som kom dit före oss sett den tydligare hade jag nog inte trott att det var en. Leoparden såg vi vid två tillfällen i serengeti men vid båda var den väldigt kameraskygg men de andra i skaran (elefant, gepard och afrikansk buffel) fick vi bra bilder på :-)

Nu är det en vecka kvar, och det har blivit en annan sorts semester. Hittills har det varit upplevelser i fokus och mycket resande och sittande i bil. Nu bor vi på ett fint lyxhotell och ska bara slappa och njuta av sista veckan i Afrika. Kanske blir det lite utflykter men annars mycket sol och bad. Vi hann med två timmar vid poolen idag och det var grymt skönt. Det var varmt men fläktade skönt så man svettades inte ihjäl. Efter ett tag blev det dock väldigt molningt och duggade tom lite men vi hoppas på bra väder veckan som kommer.

Jag är rädd att veckan kommer springa iväg för på sätt och vis vill jag inte att den här sagolika resan ska ta slut men lite kan jag faktiskt längta hem ibland och framförallt är jag sugen på att se hur det ser ut hemma på tomten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0