Slut på biljetter

Jag tycker att det är helt fantastiskt att de har valt att ha så billiga biljetter till em-matcherna. Det gör ju att i stort sett vem som helst kan gå även om man är flera i familjen eller så. Och tydligen vill väldigt många gå. Nu är biljetterna till finalen helt slut, iaf för tillfället. Efter mycket om och men bestämde jag (och mamma och lili) att jag skulle köpa fem biljetter igår. Men när jag försökte det så fanns det tydligen inte så många, iaf inte om man ville sitta tillsammans. Det kanske inte är så konstigt för fem bredvid varandra är ju ganska många, så jag bestämde att dela upp det på tre+två och började med att prova tre så jag inte skulle lyckats boka två och sen inte kunna boka de resterande tre bredvid varandra. Till min lycka gick det men sen gick det visst inte ens att hitta två platser bredvid varandra så då köpte jag inga fler. Nu lär ju Sverige med största säkerhet åka ut med huvudet före ikväll, jag har en på tok för bra känsla inför matchen för att de ska kunna vinna. Och då kan jag tänka mig att det inte är helt omöjligt att få tag på biljetter och om inte annat vill vi kanske inte ens ha några då. Mamma ville inte riktigt köpa biljett ens för hon vill verkligen inte se Tyskland i final men jag övertalade henne för att hon skulle ångra ihjäl sig om nu Sverige mot alla odds (inte enligt världens odds för då antar jag att vi ligger rätt bra till men enligt mina odds) tar sig dit. Men jag undrar just hur vi gör om Sverige nu tar sig dit, vilka tre får gå på matchen och vilka får sitta och sura i tv-soffan? Man kanske ska slå till på viagogo där biljettpriserna är aningen dyrare men ändå med tanke på att det är en em-final är helt klart rimliga även. Blä att det skulle bli så tokigt. Men som sagt lär ju Sverige åka ut och då är det väl inget problem alls.

Nu ska jag sluta skjuta upp saken mer och stänga in mig i tvättstugan för ett pass på ct. Planen var att gå upp vid senast åtta och direkt träna, trots många timmars sömn somnade jag om till nio och sedan dess har jag suttit och surfat bort tiden, usch så får inte dagarna bara passera.
Efter träningen ska jag klippa gräset och sedan vattna överallt så det är bara att komma igång. Ikväll är det ju semifinalen som gäller och några härliga vänner kommer hit. Vi får se om det blir grill eller pizza men kul ska det bli iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0