Inte bra

Det går verkligen inte bra för mitt älskade real den här säsongen. De har varit skadedrabbade hela säsongen och åkt på utvisning efter utvisning och avstängningarna ser till att de få ordinarie spelarna inte spelar. Det är självklart roligare att titta på matcher och följa säsonger när det går så där sagolikt bra, som förra säsongen. Visserligen gick det inte smärtfritt till då heller och de riktigt stora framgångarna och titlarna fick de inte med sig men de spelade ju underbar fotboll och hade lika gärna kunnat vinna allt om de hade haft lite flyt, eller inte så förbaskat mycket oflyt hela tiden. Aja oavsett så har jag följt dem länge och det har varit både framgångar och motgångar och som sagt är det roligare när det går bra men det är inte allt faktiskt. Och oavsett hur det går så finns alltid mina favoriter där, orubbliga och starka, lojala och fantastiska. Förra matchen blev Casillas sparkad på, han fick ont i handen, det syntes direkt och även om han snabbt hoppade upp på fötter för att det inte var avblåst än såg man att det inte var riktigt okej. Han klev av och jag var tvungen att leta ordentligt i minnesbanken för att försöka hitta ett tillfälle då han gått av skadad. Fick en liten känsla av att det kanske har hänt men det hör inte direkt till vanligheten. Han är alltid där! Från att han tog platsen så har ingen annan fått stå mer än kanske 3-4 oviktiga matcher per säsong. Den här säsongen har han ju redan blivit petad och visst ska jag va den första att erkänna att han har haft bättre dagar och spelat betydligt bättre tidigare men det är ju ändå Casillas vi pratar om. Nu är han skadad och jag kände att det pyttelilla hopp jag hade försvann långt långt bort. Ingen marcelo, ramos eller pepe kan få mig att hitta tillbaka till det. Vet inte ens om Raul skulle lyckats faktiskt så illa är det. Det jag vet är att hela säsongen är förstörd. Nu kommer real åka på storpisk mot barcelona i semin i spanska cupen nästa vecka och sen åker vi ut med hull och hår mot manchester i CL. Vi ska nog vara glada om vi får en topp fyra placering i ligan. Men för tillfället kan jag inte riktigt bry mig det enda jag tänker på är Casillas. Jag får en stark känsla av att han inte kommer komma tillbaka , iaf inte till den kapaciteten han har haft tidigare. Operationen gick tydligen bra vilket ju såklart är skönt men jag har en jobbig magkänsla. Blä.

Och vad är det här med en match klockan 12 på söndag. Hur fel är inte det, inte bara för att jag ska sitta i en j-la bil till j-la arbrå... Sen så är ju nästa cupmatch redan i veckan som kommer. Jag pallar inte att möta barcelona i det här läget riktigt. Hoppas laget har mer fighting känsla i sig än vad jag har för tillfället. Jag trodde att nästa cupmatch skulle vara i slutet på februari typ men icke...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0