Nu ska jag vara positiv

Vaknade upp på sämsta tänkbara humör och kände mig ynklig och liten eftersom jag inte är frisk och har världens huvudvärk. Så jag började tycka synd om mig själv, men det vet jag inte leder till något bra alls så nu har jag tillåtits göra det i några timmar men nu är det slut på det. Istället ska jag vara positiv och lura kroppen att den nog är piggare än vad den är för då kommer den snart bli piggare också. Jag vill kunna njuta av sportlovet och få en del gjort också, med det tempot och tycka synd mentaliteten jag låtit råda idag på förmiddagen kommer inte det hända så det är bara att bestämma sig.

Något som jag däremot inte kan vara positiv inför hur gärna jag än skulle vilja, fast jag vill det ju inte alls kanske är därför det inte går. Det är iaf matchen ikväll. Jag tror att det kommer gå åt helvete, är nästan helt säker på det men någon liten del av mig vill ju ändå hoppas. Jag är så orolig och hjärtat börjar slå så fort jag tänker på matchen (vilket är typ hela tiden) På sätt och vis vill jag bara att klockan ska vara nio så den börjar men samtidigt fruktar jag den stunden och vill att tiden ska stå till nu. Real Madrid är så värda att vinna ikväll! Det tycker såklart alla Barcafans att Barcelona är men jag tycker faktiskt dem har vunnit tillräckligt nu, för iaf tio år framöver. Men det verkar inte som att det är så många som håller med mig, inte universum eller fotbollsförbunden eller domarna iaf. Inte barcaspelarna heller som tydligen fortfarande är inspirerade... Men då kan det väl få räcka med ligan i år. Tyvärr tror jag fortfarande på en trippel. Jag vet att hela fotbollsvärlden pratade om chocken efter milan-matchen, hur stort det var och att barca i stort sett är ute. Jag är ju helt övertygad om att de kommer vinna med 3-0 och gå vidare utan problem, säkert är det den där fjanten messi som gör alla tre bara för att kunna hyllas lite till. (oj nu ska jag nog stoppa mig själv innan jag gör bort mig själv ;-))

Jag har tre eller fyra projekt som jag vill bli klar med eller iaf komma en bra bit på väg med det här lovet och än så länge har jag inte ens börjat så nu gäller det verkligen att den där energin infinner sig.
Det ena är den här j-la lärarlegitimationen som jag måste få arslet ur vagnen och faktiskt skicka in. Har ju bara haft sen i augusti på mig typ.
Sen så är det gardinerna, jag ska ta ner julgardinerna och sy upp alla gardiner. Det har jag också skjutit upp ett bra tag.
Resterande projekt handlar alla om fotografier. Jag ska välja ut foton till lite olika saker, album, ramar osv. Det är lite drygt eftersom jag har noll utrymme varken på min dator eller på mina hårddiskar. Men det får gå ändå helt enkelt.

Ska nog ta tag i det nu på en gång så jag får sluta skriva helt enkelt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0