Lugn helg

Så skönt med en lugn och mysig helg efter två väldigt intensiva sådana. Särskilt eftersom jag inte är helt i toppform, är inte sjuk men inte heller helt frisk.
I fredags var tinna och anna här och åt tacos, det var mysigt och trevligt.
Igår var det match mot Westermalm. Det känns som om vi har haft många jämna matcher mot dem de senaste åren och det är många gånger vi har tappat poäng på ett sätt som känns snöpligt och irriterande. Eftersom Lidingölaget vann förra helgen låg de bara tre poäng bakom oss och jag kände mig inte helt säker på att vi skulle kunna hålla oss kvar i tvåan. Det kändes ju som om den här matchen skulle bli väldigt avgörande, för de tre vi har kvar nu efter är tuffare. Jag kände redan under uppvärmningen att jag inte orkade speciellt mycket och med tanke på att jag haft väldigt ont i halsen på morgonen och delvis under dagarna hela veckan så misstänkte jag att det skulle bli jobbigt att spela. Det blev det också men det var kul också och jag är ändå relativt nöjd med matchen. Jag är nöjd med försvaret, det var ett läge när jag släppte förbi min spelare alldeles för lätt vilket jag är besviken över men till mitt försvar var vi en kort och jag var delvis fokuserad på att ta nästa spelare och jag tyckte nog att hon tog minst fem steg för hon satsade fram och skottfintade och då är jag rätt säker på att hon hade tagit sina tre steg, jag klev dit för att täcka eller ta nästa spelare och då gick hon igenom utan att jag smällde på alls men jag var helt oförberedd på det eftersom hon enligt mig inte hade några steg kvar och jag hade fokus på en eventuell nästa situation. Jag tycker helt klart att jag skulle hanterat den situationen bättre. Men annars är jag mycket nöjd med försvaret. Smällde på ganska bra, täckte mer skott än jag någonsin gjort förut. Undra hur många det var? Det var så många att jag tappat räkningen ;-) men jag kommer ihåg minst fyra iaf. Sen så fick jag en utvisning som jag blev irriterad på domaren främst över att jag åkte på för jag tycker inte det var utvisning, men samtidigt blir jag irriterad på mig själv för att jag ens gjorde det för att det var så onödigt. Det var samma spelare som kom i ganska hög fart i uppspelet och jag ville stoppa upp det på en gång för de få gångerna jag tycker att de var farliga var när just hon och någon till fick upp bra fart. Jag klev på högt upp i banan och gav henne en liten knuff, hon flög betydligt mer än vad jag trott att hon skulle göra men det berodde mer på hennes egen storlek och fart än min knuff och det var inte med raka armar, men det såg kanske värre ut än vad det kändes för mig och hon verkade bli irriterad så kanske kändes det värre för henne än vad jag tycker att det borde gjort. Aja att det kändes så extra frustrerande var att det kändes som att det verkligen kunde vara avgörande. det var typ 7-8 min kvar och vi ledde med två bollar. Som tur var höll laget ihop det riktigt bra bakåt och westermalm utnyttjade inte sitt övertag så jag tror att det blev 0-0 på utvisningen.
Framåt är jag nöjd med vissa satsningar och inspel/framspelningar men jag är missnöjd med mina skott utifrån och frustrerad över att jag hade så svårt för att gå utsida tvåa. Jag hade rätt stora ytor där och det var några anfall i första som jag bestämde mig på förhand för att jag skulle gå där men när jag väl gjorde satsningarna fungerade det inte alls så jag kom inåt i banan ändå. Benen och kroppen ville inte alls lyda hjärnan. Lite bättre blev det i andra när jag satsade mer rakt in i den luckan från början. Vi vann och det var himla skönt faktiskt. Senare på kvällen blev kontraktet säkrat iom förlust för Lidingölaget. Jag vet inte om jag kommer spela nästa år och jag vet definitivt inte om jag är sugen på att spela i tvåan nästa år men det känns ändå skönt att vi inte förlorade platsen spelmässigt. För jag tycker tvåan är väldigt dålig. Det är många lag som ofta är pinsamt dåliga och jag vill ju inte vara ännu sämre än dem (nu är vi bara lika dåliga). Jag kommer troligtvis bara spela en match till i år, åkersberga. Skulle sistaminuten-priserna på solsemestrar sjunka drastiskt under veckan kanske jag inte ens spelar den men som det ser ut nu lär ju inte det hända. Jag lägger inte 4500 på bara flygresa till något land jag bara vill besöka för solens skull. När vi möter ludvika och alfta kommer jag prioritera killarna så de matcherna missar jag.

Nää nu måste jag börja med maten för jag har inte ätit speciellt mycket under dagen så magen börjar protestera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0