Utvärdering av årets mål.

Mål 2013
 
Huset
Framsteg när det gäller vår tomt, som minst ska det finnas en gräsmatta iaf.
Framkallning av foton som får pryda väggar i huset
Sy klart gardiner
 
Träning och hälsa
Träna mer och relativt regelbundet
Cykla iaf då och då till jobbet
Äta med måtta
Planera killarnas träningar bättre än jag gjort under hösten
 
Jobb
Bli bättre på att göra mål och syfte med lektionerna tydliga för eleverna
Bli bättre på att knyta ihop säcken i slutet av lektionerna
Läsa lite mer facklitteratur
 
Privat
Överlag ska jag försöka få lite mer klarhet över mitt privatliv och försöka hitta en bra balans med jobb, träning och fritid.
 
 
Jag hade många och ganska strukturerade mål förra året, dock var det något jag bara skrev i januari och inte direkt har haft så bra koll på eller ens kommit ihåg att jag hade skrivit. Men jag måste säga att jag lyckades rätt bra med att sätta dem för när jag såg efter om jag skrivit några kunde jag direkt se att jag faktiskt fick bocka av flera stycken fast jag knappt visste att jag hade dem. 
När det gäller huset är jag helnöjd med resultatet. Visserligen har det bara blivit tre tavlor av foton och de står fortfarande på byrån i sovrummet istället för att hänga på väggen men jag har införskaffat både mätinstrument och skruvar så snart ska de upp... Tomten var ju den stora grejen och det är jag ju iaf toknöjd med, jag hoppas bara att vår stackars gräsmatta överlever det här ständiga regnandet. Vi har inte direkt haft tur med vädret om man ser till att vi har en ny gräsmatta. Den torraste och varmaste sommaren gjorde ju att vi fick vattna konstant i somras och nu kan jag tänka mig att den kanske skulle må bra av lite mindre nederbörd, fast vem vet det kanske är det bästa för den jag är ju inte direkt någon expert.
 
När det gällde träning och hälsa kan jag stolt bocka av varenda mål och det nästan med råge faktiskt. Jag kan ju inte påstå att jag levt ett fantastiskt hälsosamt liv precis hela året men jag har levt bra mycket hälsosammare än jag gjort tidigare iaf större delen av året. Jag nådde min målvikt under hösten och även om jag har släppt totalt under december och väger några kilo mer nu igen känns det faktiskt sjukt bra. Dessutom är jag rätt taggad på att köra igång efter nyår igen. Jag har en Australien-resa att se fram emot och det känns som om den är precis lagom långt bort. Det är inte för lång tid för att orka köra på rätt stenhårt med godisförbud och sånt. Jag ska köra igång med 5:2-dieten igen som jag tycker passar mig väldigt bra. Så januari och halva februari blir hälsosamma och sen tror jag att jag ska försöka hitta en bra balans, kanske med 6:1. Jag ska försöka träna lika bra det här året som förra iaf, det är nog det jag är mest nöjd med. Visserligen var det kanske inte alltid så effektiva och bra träningar men det var ändå bättre än att strunta i det helt.
 
Det som jag inte lyckades lika bra med var jobbmålen, jag tycker iof att det är mycket jag har förbättrat när det gäller mig och mitt jobb men kanske inte främst just de delar jag skrev här. Det som känns allra bäst faktiskt med jobbet är just det som jag hade som privat mål. Jag känner definitivt att jag har ett mycket mer balanserat liv och trots att jag inte jobbar lika mycket timmar så känner jag att jag hinner med mer och gör ett bättre jobb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0