Så var julen slut

Jag hade rätt bra med julkänsla i år måste jag säga och eftersom vi hade julmiddag här med vänner redan den 14/12 så kändes det nog för mig som om julafton var redan då. Bara två dagar innan hade ju mina elever lussat för sina föräldrar och eftersom vi i min familj inte går in med hull och hår för julfirandet utan istället ställer oss och grillar typ så var det kanske inte så konstigt. Njöt av det hela gjorde jag ändå. Och julmat åt jag i massor, eftersom vi fick en del rester efter julmiddagen den 14:e. Vi var hos pappa på julafton och då åts det mer julmat och tittades på kalle så det blev ju faktiskt julafton på riktigt i år. Vi spelade en del spel och umgicks hela dagen och kvällen. Igår (juldagen) var det släkten på mammas sida som gällde, tyvärr en rätt decimerad styrka men jag är iaf glad att de som var där var där. Som sagt blev det grillat istället för julmat och det var jag riktigt nöjd med, förra året blev det tacos och det var inte helt fel det heller men jag tror faktiskt jag föredrar det grillade. Den säkraste jultraditionen för min del de senaste åren är tp-turneringen. Tyvärr hoppade Kjell över till motståndarlaget för att vi var några fler i min familj så det blev rätt tuffa matcher. Den första var superjämn men vi förlorade på sista avgörande frågan, andra matchen vann de tyvärr också men sista och självklart viktigaste (pga resultatet) vann vi :-)

Jag skjutsade Helena och Johan till täby och fick kika på Johans nya lägenhet innan vi åkte hem igen till en lugn och avslappnad natt framför vänner.

Nu är Kjell och jobbar på någon match eftersom han jobbar imorgon också och han började rätt sent idag så bestämde vi oss för att passa på att få mellandagsshoppingen avklarad. Han åkte tidigare för att han behövde hämta grejer på jobbet, vi behövde ändå två bilar eftersom han skulle åka direkt till matchen. Vi sov ut ordentligt och klockan blev lite mer än vad vi hade tänkt så när jag närmade mig täby vid ett-snåret visste jag att vi inte hade så lång tid på oss innan han skulle behöva dra vidare. Jag gjorde misstaget att åka mot det södra garaget, det stod ledigt på båda och de flesta valde att svänga av till höger och av någon anledning tycker jag det södra känns bäst så jag åkte ner under marken. Rätt snabbt insåg jag att jag inte var ensam om att vilja in i det parkeringsgaraget. Det var stillastående kö ända till första rondellen och efter kanske tio minuter kom jag äntligen in i garaget men då var det ju proppat av bilar som cirkulerade runt och letade plats. Jag åkte några varv, desperationen och hopplösheten smög sig på mer och mer så tillslut ringde jag Kjell och skulle precis säga att jag skulle ge upp och vända hem när jag med massa flyt hamnade precis där en bilist lämnade sin plats.
Mitt huvudmål var väl egentligen en klänning till det stundande bröllopet vi ska på om mindre än två månader, gärna en klänning som också passar till nyår. Vi gick först in på MQ men efter bara några minuter gick jag ut för jag insåg att kön till kassan var typ femtio meter lång. Helt galet mycket folk var det där och jag hade dessutom kikat där för några veckor sedan och då inte hittat något jag var intresserad av. Istället gick vi in på levis där det var betydligt mycket mindre folk. Jag fick ett provrum utan att köa och stod bakom en person när jag stod i kassan för att betala ett par jeans. På MQ tror jag faktiskt inte att jag överdriver när jag säger att det var 75 personer i kö till kassan.
Vi kikade lite till åt lite och sen var Kjell tvungen att åka. Jag stannade kvar och hade ambitionen att vara det ett tag men jag tröttnade rätt fort, jag är verkligen inte shopping-tjej. Det blev iaf ett par byxor till, en tröja och ett linne men tyvärr ingen klänning. Funderar på att kika runt lite på nätet istället.
Det var aningen lättare att ta sig ut ur garaget än in och jag var faktiskt ganska nöjd när jag satte mig i bilen och körde därifrån, jag hade varit där mindre än två timmar men kände ändå att jag hunnit igenom alla affärer jag var intresserad av, jag är ganska effektiv när jag handlar. Bra för plånboken också att jag inte hittade mer.

Nu har jag städat lite och gjort en del nytta. Dock inte tränat, jag bestämde mig för att det får vänta till imorgon. Just nu har jag släppt ordentligt på det lite mer hälsosamma levernet men känner mig ganska peppad för att återuppta det efter nyår. Då har jag ju ungefär en och en halv månad på mig innan det är dags för bikini och lättare klädsel. Det ska man väl klara av att hålla sig hälsosam på.

Nu sitter jag och väntar på att Sverige ska spela sin första j-vm match. Jag är lite ledsen och besviken över att de bara spelar i Malmö faktiskt. Jag hade väldigt gärna velat se en match och hade definitivt gått om det spelats någon här i trakterna. Jag kikade faktiskt på både flyg och tågbiljetter ner till malmö men tyckte att det blev lite väl dyrt. Tänkte att nästa gång kanske man kan göra det istället, idag såg jag dock att det dröjer ett bra tag innan de spelar här i Sverige igen. Jag vet inte när det är dags men jag såg schemat för alla turneringar fram tom 2021 och det är inte något av dem som spelas i Sverige :-( Kanada dock har ju vartannat år, orättvist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0