Jullov

Så underbart skönt! Tror nog det här var det mest efterlängtade lovet på länge för min del. Det ska bli så skönt att få slappa och sova ut så länge jag vill, det ska också bli skönt att få längta tillbaka till jobbet för det hoppas och tror jag att jag kommer göra om jag nu bara får återhämta mig i några dagar.
Jag fick till min stora glädje med mig en julklapp hem igår. Jag visste ju visserligen redan om att den var beställd men jag blev sjukt glad över att den redan kommit och att jag kunde ta med den hem redan igår. Det är faktiskt just den jag har i knät och skriver på :-) min nya jobbdator. Så galet lätt och smidig och tyst och sval.
Idag har jag haft en perfekt första semesterdag. Jag sov till typ tio, tog det lugnt i några timmar och bara var med min babe. Strax efter tre kom tinna och hämtade mig för lite julklappsletande och bio. En riktigt mysig och bra kväll, vi var rätt effektiva också och hittade nog det mesta vi hade tänkt oss. Var på systemet också och laddade upp inför imorgon. Då ska jag fira jullovet och slå på stort. Förhoppningsvis blir det en del spelande och riktigt härligt umgänge och en toppenkväll helt enkelt. På söndag är det julavslutning med fotbollen och sen efter det har jag inte så mycket inplanerat. Eller på julafton ska jag till pappa och på juldagen till min morbror. Annandagen hoppas jag på lite häng med Karin och Patrik.

Jag har ovanligt lite som jag faktiskt ska fixa och göra, vilket känns sjukt skönt. Tanken är väl att tavlorna som jag köpte tidigare i höstas ska hängas upp och att vi planerar den stundande resan lite mer. Båda de uppgifterna känns dock ganska roliga och inte särskilt betungande :-) Vi har fått bröllopsinbjudan och kikat lite på turistsidor så det känns alltmer verkligt och spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0